- Страноведение. Англоговорящие страны. план-конспект урока по английскому языку (5, 6 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Подписи к слайдам:
- Предварительный просмотр:
- Урок английского языка «Англоговорящие страны» план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Открытый урок «Англоговорящие страны»
Страноведение. Англоговорящие страны.
план-конспект урока по английскому языку (5, 6 класс) по теме
Конспект урока включает в себя материал по теме «Англоговорящие страны». Учащиеся узнают, в каких странах английския язык является одним из официальных языков, столицы данных стран, названия жителей англоговорящих стран. С помощью раздаточного материала учащиеся вспомнят, где располагаются англоговорящие страны, а некоторые откроют для себя новые страны. Активизация новых и ранее изученных лексических единиц проводится с путем монологической и диалогической речи.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Презентация к уроку | 2.06 МБ |
Конспект урока | 21 КБ |
Раздаточный материал | 362.65 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
THE USA Capital – Washington D.C. People – the Americans
THE UNITED KINGDOM Capital — London People – the British
INDIA Capital – New Delhi People – the Indians
CANADA Capital – Ottawa People – the Canadians
GUYANA Capital –Georgetown People – the Guyanese
IRELAND Capital –Dublin People – the Irish
SOUTH AFRICA Capital –Pretoria People – the South Africans
NEW ZEALAND Capital –Willington People – the New Zealanders
AUSTRALIA Capital –Canberra People – the Australians
— Hello ! — Hello ! — I live in Ireland. I’m Irish. — I ’ m from Pretoria . I’m South African.
English is the native language in:
Предварительный просмотр:
Тема: Англоговорящие страны
Универсальные учебные действия:
- Личностные: Самоопределение, формирование познавательного интереса к учебной деятельности, изучению иностранного языка.
- Регулятивные: постановка учебной задачи на основе того, что уже известно учащимся, и тем, что еще неизвестно.
- Познавательные: Осознанное построение речевого высказывая на основе полученной информации.
- Коммуникативные: Развитие аналогов монологической и диалогической речи.
- Формирование лексических навыков;
- Обеспечить в ходе урока формирование социокультурной компетенции;
- Актуализация знаний по теме «Англоговорящие страны».
- воспитать уважительное отношение к чужой и своей культуре;
- вызвать интерес к культуре других стран, расширение кругозора.
- Создание условий для развития наблюдательности;
- Развивать навыки говорения. Развивать внимание и наблюдательность учащихся;
- Способствовать развитию умений творческого подхода к решению практических задач.
- Практическая –
- Организовать деятельность учащихся по изучению и закреплению страноведческого материала.
Источник
Урок английского языка «Англоговорящие страны»
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме
Урок английского языка в 7 классе по теме «Англоговорящие страны» с применением технологии педагогического взаимодействия.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Урок английского языка по теме «Англоговорящие страны» в 7 классе | 2.44 МБ |
Предварительный просмотр:
СЛАЙД 1 . Тема урока: “Talking about English – speaking countries ” (Англоговорящие страны)
Учитель английского языка : Чупахина Г.А.
Технология: технология педагогического взаимодействия
- Закрепление страноведческого материала по теме «Англоговорящие страны».
- Совершенствовать у учащихся умения и навыки практического владения английским языком по данной теме по следующим видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению.
- Расширить представление учащихся об истории и культурном наследии англоговорящих стран и Родины. Воспитывать чувство коллективизма, умения работать в группах. Повысить интерес к изучению английского языка у учащихся.
- Организационный момент – 1 минута
Good morning! How are you? Sit down, please. I’m glad to see you.
- Фонетическая зарядка ( Индуктор – создание эмоционального настроя, личностного отношения к предмету, введение в ситуацию, в тему мастерской ) – 3 минуты
Today we will have an unusual lesson, you’ll have a good opportunity to work in groups.
You can see some sounds. What are they? Name the words with it. ( t p s e)
Now please, look at this list of words. Cross out the odd word in each line.
- Nick, Tom, talking about , Alice, Mike.
- Aunt, uncle, Eanglish – speaking , sister, brother,.
- Moscow, London, countries , Tambov, Canberra.
Yes, today we will speak about countries, their flags and nationalities So we see our theme is… Tell it, please. Yes, it is “Talking about English-speaking countries”.
(Из каждой строки выбрать лишние слова. Из лишних слов составляется название темы)
III Речевая разминка ( Самоконструкция –задание, направленное на активизацию опыта. ) – 5 минут
Now let’s remember our last lesson and tell me
- What flag is this?
- tell me the capital of France.
- tell me the capital of Russia.
- have you ever been to London?
- have you ever been to China?
- what does “the UK” mean?
- what language do people speak in France?
- what language do people speak In Russia?
- what language do people speak in the USA?
- Tell me, the full name of our country, the UK.
СЛАЙД 4. Работа с картой.
- Name the English-speaking countries?
Назвать англоговорящие страны. – 2 минуты
IV Восприятие речи на слух с извлечением ключевой информации (аудирование) ( Социализация – выход в социум, сопоставление своего знания и знания своего товарища, представление своего результата самоконструкции, обогащение своего знания )
АУДИРОВАНИЕ ( 1 текст – для группы №1, 2 текст – для группы №2) – прослушав текст, определить из какой страны учащиеся. Обосновать свои догадки – 7 минут
Children from the English-speaking countries want to tell you about their native countries. Listen them and say where are they from? Why do you think so?
ЧТЕНИЕ – 7 минут
Before you read the texts about English-speaking countries try to answer the questions:
- What country is the most powerful countries in the world?
- Name the official language in the USA.
- What country consists of two islands?
- Name the official language in New Zealand.
- What country is the second largest country in the world?
- Name the official language in Canada.
Read the text and check your guesses.
Перед чтением текстов учащимся даются вопросы. Не читая текст, постараться высказать предположение о правильном ответе.
Проверить свои догадки, прочитав текст.
VI Физкультминутка. – 1 минута
V Работа в группах ( Социоконструкция – работа в группах, выработка групповой позиции по данному вопросу ) – 5 минут
As you know all countries in the worlds has own symbols and traditions. Look at the pictures. You see flag of the country and one of the most famous place in it. The task for you is using these pictures and tell us about this country. Use the plan on the screen.
Предоставляется набор символов, связанных со страной — флаг, фото достопримечательностей. Опираясь на полученные наборы, составить рассказ о данных странах.
После истечения времени группы представляют свои рассказы ( Групповая социореализация – представление результатов работы группы.
Представление работы группой) – 5 минут
VII Обобщение знаний по теме «Праздники в англоговорящих странах». Знакомство с новым праздником – Днем Благодарения.
(Разрыв – внутреннее осознание неполноты своего знания или возникновение информационного вопроса.)
There are many people in all countries. They are very different. They are kind and cruel, strong and weak. But all of them have some traditions. What are they? (holidays)
- На слайде – символы праздников, отмечающихся в англоговорящих странах. Назвать праздник и англоговорящую страну, в которой он отмечается.
— It’s a decorated fur-tree. We always decorate a fur tree on New Year’s Eve. (Новый год)
It’s a stocking. it’s for Christmas. English children put their stockings near the beds on Christmas Eve. They believe Santa Claus brings them presents. But that’s their parents who do that. (Рождество)
It’s a sweet-heart. It’s the symbol of St. Valentine’s Day. (День Святого Валентина)
It’s a chocolate rabbit. . it’s for Easter. (Пасха)
- Составление синквейна . – 5 минут
As I see you know these holidays very well. Can you make a cinquain?
1 группа – Новый год, 2 группа – День Валентина.
T. I can see some other pictures rest on the blackboard. What can they mean?
Ps. (высказывают свои предположения)
T. These things are connected with the same holiday. We haven’t learnt anything about this holiday yet
Ps. I think that this holiday is celebrated in the USA, because there is a picture of the American flag on the blackboard. It may be in autumn, because there is a picture of autumn leaves.
T. Very clever of you. You’re right. This is an American holiday and people celebrate it in autumn and it’s called Thanksgiving Day.
Просмотр видеофрагмента об истории празднования Дня Благодарения или рассказ учителя.
VII Подведение итогов. – 3 минуты
Рефлексия – самоанализ своей деятельности, осознание, что происходило на мастерской.
T. That is all for today. If you like lesson take a red leaf and attach it on the board. If you dislike our lesson take a green leaf and attach it on the board.
Good work, children. I’m proud of you today. You did really very well. That’s my own opinion.
Домашнее задание — найти факты об истории празднования Дня Благодарения – 1 минута
Write down your hometask. At home try to find out more information about Thanks giving day.
Источник
Открытый урок «Англоговорящие страны»
Учителя английского языка
Ростовой Оксаны Евгеньевны
Цель: совершенствование лексических навыков говорения.
— способствовать формированию страноведческих знаний;
— развивать навыки информационной культуры;
— формировать уважительное уважение и толерантность к языку и культуре других стран;
— развивать способности к сравнению и сопоставлению, заполнению таблицы;
— развивать коммуникативные способности учащихся, умение выбирать адекватные языковые и речевые средства для успешного решения коммуникативной задачи;
— учить строить краткое сообщение с опорой на текст и план;
— развивать познавательную, эмоциональную и волевую сферу учащихся;
— развивать навыки контроля и самоконтроля.
раздаточный материал, тесты, учебники, презентация, проектор, компьютер, экран, географические карты англо – говорящих стран.
-Good morning, boys and girls!
I am glad to see you.
P: Приветствие — рифмовка
T: How are you, Olga? (I am fine, thank you)
What is the weather like now?
P: It’s cold and cloudy today.
-Have a look! I’ve got a letter from my friend. She lives in the country which is far from Russia. You can get there by plane. It will take you 11 hours to get there. She lives in a big city. It’s a financial and cultural centre. It’s famous for skyscrapers and modern architecture. The Statue of Liberty and Broadway attract many visitors. What country is she from? Where does she live?
P: She is from the USA. She lives in New York.
T: You are quite right.
What are we going to talk about?
P: About English-speaking countries.
T: You know English-speaking countries. What are they? (Name them, please)
-Why are they called English-speaking countries?
P: People speak English in them.
P: English is their mother tongue.
You also learn English. That’s why I think you should learn more facts about English-speaking countries, their geography, people, traditions.
As far as I know some of your classmates have got pen-friends in English-speaking countries. Am I right?
If you want to get some more information about these countries, listen to your friends’ stories and ask them some questions.
3.Обучение основным коммуникативным умениям
I have got a pen-friend. His name is Patrick. He is 13. He is from the UK. It lies on the British Isles. It is an island state. It consists of four parts: England, Wales, Scotland and Northern Ireland. The capital of the UK is London. London is the world’s seventh biggest city. In Britain you can meet people of different nationalities. Its population is above 58 mln people. The official language is English.
T: Have you got any questions?
P: Is it a large or small country?
P1: It’s one of the world’s smallest countries.
P: What is the full name of the country?
P1: The full name of the country is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
P2My pen-friend’s name is David. He is from the USA. It is one of the most powerful and advanced countries in the world. It is situated in the central part of the North American continent.(It stretches from the Atlantic Ocean in the east to the Pacific Ocean in the west and from Canada in the north to Mexico in the south. The capital of the USA is Washington) .The USA has the third largest population in the world. Its population is over 250 mln people. It’s a real melting pot. English is the official language in the USA. It is known as American English. The second state language is Spanish. The flag of the USA is called “Stars and Stripes”
T: Any questions?
P: What’s the capital of the USA (Washington).
P: What’s the motto of the country? (“In God We Trust”)
P3: And my pen-friend Roy is from Canada, the second largest country in the world. It’s situated in North America. The capital of Canada is Ottawa. In Canada there are people of different nationalities. (Its population is above 28 mln people.) There are two official languages in the country, English and French. The red and white Canadian flag shows a leaf of the maple tree. The maple leaf is the official emblem of Canada. (Canada is famous for its 7 largest lakes).
P: What’s its population? (Its population is above 28 mln people.)
P4I have got a pen-friend too. Her name is Laura. She is from Australia. Australia is the biggest island and the smallest continent in the world. It lies between the Indian and the Pacific Oceans. Its population is only 18 mln people. (The capital of Australia is Canberra) English is the official language in Australia. But it is different from British English and American English. Sometimes Australia is called “Oz” or “the Lucky Country”
P: The capital of Australia is the Sidney, isn’t it? (No, it isn’t. The capital of Australia is Canberra)
P5. And my friend is from a small country in the Pacific Ocean. She is from New Zealand. Her country consists of two main islands and some smaller islands. It looks like Italy upside down. When it’s summer in Europe, it’s winter in New Zealand. The capital of New Zealand is Wellington. The population is mixed. It is about 4 million people. Some Maori people lived there before the British came. The official languages are English and Maori. English spoken in New Zealand is often called Kiwi English. New Zealand is sometimes called “The World’s Biggest Farm” (It is famous for its products; butter, cheese, meat)
T: Any questions?
P: Why is English spoken in New Zealand called “Kiwi English” (It’s called so because the kiwi is the national bird and emblem of the country)
P: Why is New Zealand called “The World’s Biggest Farm” (It is famous for its products; butter, cheese, meat ).
T: Thanks a lot. All your stories are very interesting and informative.
Collect your thoughts.
Read the names of the capitals of the English speaking countries in the table. Fill in the gaps. Be attentive! Some countries have no short names. And some English-speaking countries have several official languages. Listen and check if you are right.
Say if the information is true or false . (I think you are right/wrong)
The capital of the USA is New York (Washington).
The USA has the third largest population in the world.
The UK is an island state.
The UK lies on the British Isles.
There are two official languages in Canada, English and Spanish. (English and French).
The maple leaf is the official emblem of New Zealand. (Canada).
Australia is the biggest island and the smallest continent in the world.
Sometimes Australia is called “The World’s biggest Farm” (“The Lucky Country”).
The capital of New Zealand is Auckland (Wellington).
English spoken in New Zealand is often called Kiwi English.
Match the countries and the word combinations corresponding to them (ex.34 p.42)
Источник