Культура страны изучаемого языка тесты

Тест «Великобритания»: население, культура, обычаи и традиции
методическая разработка (5 класс) на тему

Тест «Великобритания»: население, культура, обычаи и традиции

Скачать:

Вложение Размер
viktorina_dlya_prazdnika_rodnoy_yazyk.docx 15.84 КБ

Предварительный просмотр:

Тест «Великобритания»: население, культура, обычаи и традиции

1.What is the symbol of England?

2.What is the name of the London’s residence of Queen Elizabeth II?

d) St. James’ s Palace

3.Who is the architect of the famous St.Paul’s Cathedral?

b)Sir Christopher Wren

4.What river is London situated on?

5.You must go to school in Great Britain…

a)from the age of 5 until you are 16

b)from the age of 6 until you are 17

c)from the age of 7 until you are 18

d)from the age of 3 until you are 14

6.Что такое Лондонский Глаз?

7.Назовите страны ,входящие в состав Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии?

8.Какое название у улицы, на которой жил знаменитый детектив Шерлок Холмс?

9.Какие вопросы считаются некорректными в Великобритании?

10.Напишите столицы Англии, Шотландии, Уэльса и Северной Ирландии.

11.На какой праздник едят toffee apples и жгут костры?

12.Часовая башня Лондона носит название…

13.Чем так памятен для Лондона 1666 год?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок географии в 9 классе для школы VIII вида. Материал расскрывается при помощи проектной деятельности.

Реферат содержит страноведческую информацию о стране изучаемого языка.

Материал для викторины по теме «Обычаи и традиции Великобритании» может быть использован на обобщающем уроке в 7-8 классе. Викторина сопровождается презентацией.

Конспект урока географии. Великобритания население, культура, обычаи и традиции. Школа VIII вида.

Открытый урок по теме: «Италия. Население, культура, обычаи и традиции».

Урок географии для учащихся с интеллектуальными нарушениями. Цель: Познакомить с населением, культурой, обычаями и традициями Китая.Задачи: 1. Формировать представление о населении, культур.

Язык является главным инструментом для сохранения и развития культуры любого народа. Сегодня вся деятельность общества направлена на сохранение и распространение родного язы.

Источник

Тест по теме «Страны изучаемого языка»
тест по английскому языку (10 класс) по теме

Тест направлен на проверку знаний учащихся о странах изучаемого языка: Канаде, Новой Зеландии, Австралии.

Скачать:

Вложение Размер
stranovedcheskiy_1.docx 16.55 КБ

Предварительный просмотр:

  1. What is the capital of Australia?
  1. Canberra; b) London; c) Sydney
  1. Australia has an area of about…
  1. 10 mln. sq. km; b) 5 mln. sq. km; c) 8 mln. sq. km.
  1. The greatest river of Australia is…
  1. the Murray; b) the Severn; c) the Thames
  1. Australia is rich in…
  1. oil; b) gas; c) minerals
  1. What is the main occupation in Australia?
  1. agriculture; b) fishing; c) swimming
  1. The population of Australia is about…
  1. 10 mln.; b) 15 mln.; c) 5mln.
  1. The Commonwealth of Australia consists of…
  1. 6 states; b) 2 states; c) 4 states
  1. The Federal Parliament consists of the Senate and…
  1. the House of Commons; b) the House of Representatives; с) the House of Canberra
  1. Who is formally the head of the state?
  2. The federal government is headed by…
  1. the Prime Minister ; b) Kind of England; c) the President
  1. The eastern part of Australia was discovered by…
  1. Livingston; b) Captain Cook; c) Brown
  1. The strangest animals of Australia are…
  1. the echidna; b) the lion; c) the platypus; d) the elephant.
  1. Which bird is represented on the coat-of-arms (герб)?

a)the kivi b) the emu c) the duck

14. A typical Australian is ….

a) a fishman b) a farmer c) townsman

15. Which sports are popular in Australia?

16. What do the aborigenes like to do?

  1. What are the aboriginal people of New Zealand called?
  2. What does New Zealand consist of?
  3. What can you say about the climate of New Zealand?
  4. What is the national emblem of New Zealand?
  5. Name the main cities in North Island.
  6. Name the main cities in South Island.
  7. What is the capital of New Zealand?
  8. Which natural resources of New Zealand do you know?
  9. New Zealand is sometimes called …….. .
  10. When has Wellington been the capital of New Zealand?
  11. Who was ‘’Tara’’ (Maori legend)?
  12. Where are parliament and government buildings situated?
  13. How did the aborigines call New Zealand?
  14. Which island is larger and very beautiful?
  15. What is New Zealand famous for?
  16. How long did the Maori Wars last?
  17. What did the Maoris defend?
  18. How did the Maori Wars end?
  19. Which sports in summer and winter are very popular in New Zealand?
  20. The Maori children learn ……. as soon as they can week.
  21. How much is the population of New Zealand?
  22. What kind of state is New Zealand?
  23. Who represents the Kind or Queen of England?
  24. The Parliament of New Zealand consists of ….. .
  25. What are the main political parties of New Zealand?
  1. What is the capital of Canada?
  1. London; b) Montreal; c) Ottawa
  1. The British queen is also the queen of Canada. What official is the real head of the Canadian government?
  2. Canada has an area of nearly … square km.:
  1. 10 mln.; b) 20 mln.; c) 15 mln.
  1. Its western coast is washed by ….
  1. the Pacific Ocean; b) the Indian Ocean; c) the Atlantic Ocean.
  1. Who was the first settlers in Canada?
  1. Indians; b) Piligrims; c) Eskimos; d) Maori people
  1. How many Canadians speak French?
  2. Kings and navigators begun to dream of …. across the sea.
  1. fish; b) the riches; c) ships
  1. …… became the first important industry of Canada.
  1. ship-building; b) motor-car building; c) fishing
  1. What has the Eskimo invented?
  2. On the prairies children from distant farms go …. , to big schools.
  1. by air; b) by car; c) by train; d) by bus
  1. What games and sports do the children and grown ups play?
  2. What official languages does Canada have?
  1. English and Canadian b) French and English c) Latin and English
  1. ….is the home of the French Canadian nation.
  1. Ottawa b)Halifax c) Quebec.
  1. ….is the second largest French city in the world.
  1. Quebec b) Ontario c) Montreal
  1. The population of Canada is ….people.
  1. 30mln. b) 34mln c) 10mln. d) 24mln.
  1. Canada is rich in ….
  2. The mountains of Canada are …
  1. The Rocky mountains b) the Cordilliera c) the Blue Montains
  1. Why is Canada a country of lakes?
  2. The Federal Parliament consists of …
  1. The Senate b) the House of Commons c) the House of Representatives
  1. A legislative assembly is elected by the people for ….
  1. 1year b) 5years c) 4years
  1. Ottawa is the federal capital and ….
  2. What parties are represented in Parliament?

Источник

Тест по английскому языку по теме «Страны изучаемого языка и родная страна. Достопримечательности. Значимые объекты и предметы повседневной жизни» (7 класс)

Тест по английскому языку.

Организация: МБОУ «Усть-Цилемская СОШ имени М.А.Бабикова»

Учитель: Мяндина Надежда Витальевна
Предмет: английский язык

УМК: В.П.Кузовлев. Английский язык. 7 класс

Название работы: тест по английскому языку по теме «Страны изучаемого языка и родная страна. Достопримечательности. Значимые объекты и предметы повседневной жизни»

В настоящее время учащиеся 7 классов сдают ВПР по иностранным языкам. На своем опыте убедилась, что работа вызывает сложность у многих учеников. Для того, чтобы учащиеся были знакомы с подобными видами заданий, текущие контрольные работы периодически провожу в формате ВПР. Для этого составляю свои тесты, либо беру тесты из УМК, но меняю формат заданий. Это имеет и еще одну практическую ценность, на эти задания учащиеся не смогут найти ответов в ГДЗ. Данный тест разработан для контроля основных навыков и умений, над которыми велась работа по теме «Страны изучаемого языка и родная страна. Достопримечательности. Значимые объекты и предметы повседневной жизни».

Данный тест состоит из 5 заданий, которые позволят проверить уровень сформированности лексико-грамматических навыков, умения извлекать информацию из звучащего текста, умения читать с пониманием основного содержания и умения описать достопримечательность. Все задания (кроме аудирования) включают этнокультурное содержание темы, все тексты – авторские. Текст аудирования взят из УМК (аудиоприложение к учебнику 7 класса, раздел 6, урок Test Yourself ), но задания разработаны другие.

Задание 1 Listening (Аудирование) направлено на проверку умения слушать с пониманием запрашиваемой информации в высказывании, построенном на лексическом и грамматическом материале темы. Вид задания – множественный выбор ( multiple choice ). Учащиеся предварительно знакомятся с заданием, затем слушают высказывания и выполняют задание. При повторном прослушивании проверяют ответы. За каждый правильный ответ – 1 балл.

Задание 2 Reading (Чтение) направлено на проверку читать с пониманием основного содержания прочитанного текста. Вид задания — установление соответствия ( matching ). За каждый правильный ответ – 1 балл.

Задание 3 Grammar (Грамматика) проверяет сформированность грамматических навыков по изученной теме (новая конструкция adjective + infinitive и грамматика для повторения: артикли, степени сравнения прилагательных, Present Perfect , Present Simple Passive ). Вид задания – множественный выбор ( multiple choice ). За каждый правильный ответ – 1 балл.

Задание 4 Vocabulary (Лексика) направлено на контроль сформированности лексических навыков по теме. Вид задания – множественный выбор ( multiple choice ). За каждый правильный ответ – 1 балл.

Задание 5 Writing (Письмо) проверяет умение в письменной форме рассказать о реалиях родной культуры. Оценивается умение логично и полно описать достопримечательность, явление либо какой-то объект и аргументировать своё мнение с опорой на вопросы. Вид задания – сочинение ( composition ). Критерии оценки находятся в ответах к заданиям.

Обобщенный план теста представлен в таблице:

Источник

Тесты по культуре изучаемого языка

The capital of Australia is…………….

a) Melbourne b) Sidney c) Canberra d) Ottawa

a) a bird b) a dish c) an accent d) a town

3. Aberdeen is in…………….

a) England b) Scotland c) Wales d) Ireland

4. The safest topic for conversation in England is………….

a) politics b) music c) weather d) love

5. John Steinbeck is a famous………writer.

a) English b) American c) Canadian d) Australian

6. The US consists of………..states.

a) 38 b) 49 c) 50 d)51

7. High school is…….

a) a college b) a university c) a very good school d) upper grades of secondary school

8. The English colonization of the American continent began in the

a) 15 th century b) 16 th century c) 17 th century d) 18 th century

9. Bill Clinton is the………….President of the US.

a) 40 th b) 41 st c) 42 nd d) 43 rd

10. “Alice in Wonderland” was written by………

a) Jane Austen b) Muriel Spark c) Lewis Carroll d) Iris Murdock

11. England consists of………..

a) districts b) counties c) states d) regions

a) a man`s suit b) a heavy rain c) a thick fog c) a man`s hat

13. Porridge is made of…………

a) wheat b) barley c) rye d) oats

14.Who wrote “Winnie – the – Pooh”?

a) A. Milne b) E. Lear c) L. Carroll d) J. Barrie

Номер материала: ДБ-1253528

  • Свидетельство каждому участнику
  • Скидка на курсы для всех участников

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Викторина по знаниям культуры стран изучаемого языка «История»

Great Britain has a long and interesting history. By 450 ВС its population was Celtic In AD 43 the Roman occupation of the country began. It lasted for nearly one year. Then the attacks from pirates from Germany — Angles, Saxons and Jutes took place. Gradually, the Anglo-Saxons united into kingdoms. At the beginning of the 9th century the Danes and Norsemen began to occupy the country. They ruled the country for several decades till 1042. 24 years later the invasion by the Normans under William the Conqueror began. It brought feudalism to the country. The social structure of the country was very similar to the rest of Europe.

By the 14th century most English towns became free from feudal restrictions. Besides, the country had a strong Monarchy and a Parliament. The 15th century was a period of civil wars, the Wars of the Roses. But the next period, the reign of Elizabeth I stimulated the development of English commerce (cloth trade). In the 17th century the Parliament became the Parliament of Great Britain after the union of England and Scotland. After the union with Ireland in 1801 it became the Parliament of the United Kingdom. This period saw the development of science. Isaac Newton, Robert Boyle, William Harvey were the most famous scientists of that time.

The 18th century brought the Industrial Revolution. It gave development to the cotton industry and agriculture. In the 19th century Great Britain became the leading capitalist state. Britain’s relatively peaceful development ended in the year 1914. Britain entered World War I. Strikes and unemployment were the result of it. World War II was another difficult period in the history of Britain. The British people withstood heavy bombing with great courage. London itself was bombed for 76 nights continuously. When the USSR entered the war, the Britain’s situation became better. After the war many social reforms and economic development took place. Now Britain is one of the leading countries in the world and the history of the country continues.

The Roman occupation of the country began

Angles, Saxons and Jutes

The Anglo-Saxons united into kingdoms

The Danes and Norsemen began to occupy the country

The invasion by the Normans under William the Conqueror began

Most English towns became free from feudal restrictions

A period of civil wars

The reign of Elizabeth I

The Parliament became the Parliament of Great Britain

The development of science

The Industrial Revolution

Great Britain became the leading capitalist state

Источник

Читайте также:  Коалиция европейских стран против турции
Оцените статью