Открытый урок достопримечательности лондона презентация

Презентация «Достопримечательности Лондона»
презентация урока для интерактивной доски по теме

Презентация «Достопримечательности Лондона»

Скачать:

Вложение Размер
Презентация «Достопримечательности Лондона» 1.01 МБ

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

Лондон – столица Великобритании и Северной Ирландии

Букингемский дворец – р езиденция английской королевы

Попав на Трафальгарскую площадь просто невозможно ощутить одиночество . Здесь когда-то были королевские конюшни , а сегодня здесь любят бывать все туристы, приехавшие в Лондон . Здесь всегда шумно и многолюдно . Здесь проводятся парады, а лондонцы , сберегая давнюю традицию , приходят на Трафальгарскую площадь и в новогоднюю ночь. Трафальгарская площадь – главная площадь Лондона

Биг Бен — это самые большие четырехсторонние часы с колоколами и третья по высоте часовая башня в мире.

Другая, всемирно известная достопримечательность Лондона – крепость-тюрьма Тауэр, была основана в 1067 году королем Вильгельмом I Завоевателем как крепость , для отражения атак неприятеля . На протяжении своего существования Тауэру довелось быть и королевским дворцом, и тюрьмой, и, даже, зоопарком . Сегодня в Тауэре хранятся бесценные сокровища британской короны.

Взглянуть на Лондон можно с Тауэрского моста . Башни моста имеют подъемные механизмы , которые позволяют поднимать и опускать два его пролета. Раньше, когда большие корабли проходили по Темзе , его разводили по несколько раз в день.

Еще одна достопримечательность Лондона носит название «Лондонский глаз». С колеса обозрения, самого большого в мире , открывается неповторимая панорама города.

Музей восковых фигур мадам Тюссо

Лондонский зоопарк – один из самых крупнейших в мире

Лондонские парки – любимое место отдыха англичан

Источник

Достопримечательности Лондона
презентация к уроку по английскому языку по теме

Презентация к уроку.

Скачать:

Вложение Размер
lesson_2.dostoprimechatelnosti_londona.ppt 1.05 МБ

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

The symbol and the flag. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland uses as its national flag known as the Union Flag or Union Jack. The symbol of England is red rose.

Trafalgar Square It is the central square of London and traditional place for people to meet.

The Houses of Parliament It is a place where the British Government sits. It consists of three parts: the Royal Apartments, the House of Lords and the House of Commons.

Big Ben It’s a clock in the tower and it is a big bell. You can hear it every hour. It weighs 13.5 tons.

Tower Bridge It is the oldest and famous bridge across the Thames. It was made of wood by the Romans, but it was often burnt down. Later it was made of stone.

The Tower of London It has a long history. In the past it was a fortress, a prison, a castle and a zoo. It was built to protect the city from the enemies. There are a lot of ravens at this place. Nowadays this building is a very popular museum.

Buckingham Palace It’s the London home of the Queen. Buckingham Palace was built between 1702 and 1705. The palace is open to public.

Fish and chips. Блюдо, состоящее из рыбы, обжаренной во фритюре, и нарезанного крупными ломтиками картофеля фри.

Oxford Street It is the biggest shopping street in London. There are 548 shops in Oxford Street.

The London Eye It’s the biggest observation wheel in the world. It is situated on the banks of the River Thames in Central London It’s height is 135 meters.

The Queen Elizabeth II and her son. Королева Великобритании правит с 1952 года по настоящее время. Чарльз, принц Уэльский Charles, Prince of Wales

Oxford. Oxford is a very old and very famous university town. It is not far From London.

London bus. And the last symbol in our list is the London bus which is known all over the world.

Thank for your attention!

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Использование на уроках информационных компьютерных технологий повышает интерес учащихся к изучению иностранного языка путем развития внутренней мотивации. А позитивная мотивация — это клю.

Данный урок разработан для учащихся 5 класса общеобразовательной школы.

Данная презентация используется для учащихся 5-6 классов при изучении темы «Лондон».

Презентация полезна для работы в 4 классе по учебнику И.Н.Верещагиной.

Разработка и презентация комбинированного урок-экскурсии с применением ИКТ технологий (ЦОР, ЭОР, ). Тема раздела: « Learning more about London», тема урока: « London sightseeing tour ». Уч.

Данный разработан разработан с целью обобщения знаний учащихся по теме «Лондон. Достопримечательности Лондона» для учащихся 5 класса по учебнику М.З. Бибалетовой. Урок разработан с применением т.

Данная презентация является приложением к уроку, состоит из 16 слайдов.

Источник

открытый урок английского языка в 5классе по теме «Достопримечательности Лондона»
презентация к уроку по английскому языку (5 класс) по теме

Разработка и презентация комбинированного урок-экскурсии с применением ИКТ технологий (ЦОР, ЭОР, ).

Тема раздела: « Learning more about London», тема урока: « London sightseeing tour ». Учебник М.З. Биболетова.

Цель урока: активизировать лексико-грамматический материал по теме «Лондон — столица Соединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии».

Скачать:

Вложение Размер
otkrytyy_urok_ekskursiya_po_londonu_5kl_.ppt 1.3 МБ
otkrytyy_urok_ekskursiya_po_londonu_5kl_.ppt 1.3 МБ

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

Открытый урок в 5 А классе Тема урока : « London sightseeing tour» Тип урока: Комбинированный урок-экскурсия с применением ИКТ Межпредметная связь: страноведение УМК Биболетова М.З. Enjoy English 5 Учитель: Бойдарико Л. Г. МБОУ СОШ №4 г. Николаевск-на-Амуре

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (the UK) This wonderful country has many different names: Great Britain, The UK or just Britain. But it has the official name. Could you name it?

What is the capital of the UK?

What do you imagine when you think of London?

Would you like to go to London? Why? Trafalgar Square The National gallery Westminster The Houses of Parliament The Tower of London St. Paul’s Cathedral

I would like to go to London to. to visit . to see . to practice English

What is the theme of our lesson?

The theme of the lesson: London sightseeing tour.

A tour around London. We’ll visit some places of interest on a red double-decker bus. It is waiting for you. The bus will stop at the stations let’s speak about them when the bus is coming up.

As you know London is one of the most beautiful cities in the world. It has a lot of interesting historical and modern places to visit. Today we are going to visit some interesting places in London. You can see these places, read and listen to the information about them. And can do some tasks. But first let’s see what you know about London.

What do you know about London? Agree or disagree. Correct the wrong sentences. F.E. Yes, I agree. ………. No, I disagree. …………

London is small. It stands on the river Thames. The Romans built a town on the River Thames. The first name of the town was Londinium. The Tower of London was a museum in Roman times. The Queen of England lives in White Tower. Big Ben is a church. London is a capital of England.

Make up a dialog between Tourist and Londoner. — Yes, I can. — Excuse me, could you tell me how to get to Trafalgar Square? — Thank you very much. — Good go along that street and it lead you to Trafalgar Square. — Oh, it is very easy. Can you see that wide street over there? — You are welcome. Have a nice day. 1 2 3 4 5 6

Let’s act the dialog. — Excuse me, could you tell me how to get to Trafalgar Square? — Oh, it is very easy. Can you see that wide street over there? — Yes, I can. — Good go along that street and it lead you to Trafalgar Square. — Thank you very much. — You are welcome. Have a nice day.

We’ll learn some more information about London. To go round – Start from — To take a bus — Be tired of — A tour — A centre — A column — A cathedral – To be well-known for — A victory — The City — business part — West End — Spectacular place — обойти вокруг начать с ехать на автобусе устать от экскурсия центр колонна Собор быть известным чем-либо победа Сити деловая часть Западная часть Лондона живописное место

Let’s sing a song . London Bridge is Falling Down.

We’ll learn more about parts of London. Reading. Find in the text. How many people live in London? How many parts are there in London? What are they? Why is City called the heart of the business and financial life of London? (because) Where are places of interest situated? What is the name of one of the well-known galleries in London? Why is East End district for working people? (because) What is the West End?

Read the letter and put down the names of the places of interest. We walked through London’s streets. We saw …. where all members of Parliament discuss the Kingdom’s problems . Near this place we saw a very wonderful tower with a clock, …. , a beautiful bridge — … which connect two banks of the river Thames. Of course, we couldn’t miss …., the residence of the Queen and …. where many queens and kings were married or buried there. At the last we saw … This building was used as a tower, as a prison but now it’s a museum. Big Ben, Westminster Abbey, Tower Bridge, Buckingham Palace, the Tower of London, the Houses of Parliament

Home task make a project Use: http://www.tourism-london.ru http:// www.lovelylanguage.ru

What are your emotions today? Choose one statement and write it. — Our lesson was good. — I was a very good pupil! — My mood is excellent! — I am a happy person! — I could help my friends. — I worked very well. — I was interested in the lesson. — I worked badly. — My mood (настроение) is bad. — My knowledge ( знания) is bad. — The theme was not interesting for me. — I have negative emotions.

Источник

открытый урок по теме «Достопримечательности Лондона»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

в материале содержится конспект урока и презинтация

Скачать:

Вложение Размер
otkrytyy_urok_po_angliyskomu_yazyku_po_teme.doc 49.5 КБ
prezintaciya_london.ppt 653.5 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок по английскому языку по теме «Достопримечательности Лондона»

Михневич Галина Александровна, учитель английского языка

Цели урока: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.

  1. Социокультурный аспект – знакомство с достопримечательностями Лондона;
  2. Развивающий аспект – развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия;
  3. Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре;
  4. Учебный аспект – совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической и диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения .
  1. Учебник “Enjoy English5-6 класс ” Биболетовой М.З.
  2. Книга для учителя к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.З.
  3. Диск к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.З.
  4. Компьютер;
  5. Презентация программы “Power Point”;
  6. Текст для чтения;
  7. Обобщающий тест.

1. Организационный момент.

Teacher (T): Good morning, children. I am glad to see you. I think you are ready to begin the lesson. At the lesson we’ll speak about this topic. What is it? We’ll try to guess but now let’s do the task

2. Фонетическая зарядка (ex.17,p.17).

Fist listen to the tape recorder and repeat.

3. Речевая зарядка.

T: Did you guess the topic of our lesson? I think you did. Today we’ll speak about London’s places of interest. But it is necessary for me to understand what do you thing about these.

1. What places of interest do you know?
2. Would you like to visit London? Why?

4. Развитие навыков аудирования.

T: I see. We are going to travel together. But it is necessary for us to find the places that we want to visit. Now you’ll see the sights of London But before we’ll try to guess. What is it?

(Приложение 1, презинтация)

  1. It is the famous clock. It is real bell. You can hear its deep tone on the BBC. People say that it is a face of London.

P1: I think it is Big Ben.
T: You are right. Let’s see this place.

  1. It’s the home of the British royal family in London. Outside the palace we can watch a colorful ceremony of the Changing of the Guard.

P2: I think it is Buckingham Palace.
T: You are right.

  1. The buildings in which the British parliament sits.

P3: This is the Houses of Parliament.
T: You are right.

  1. It is the best-known bridge. It was built in 1897. This bridge is across the Thames.

P4: It is the Tower Bridge.
T: You are right.

  1. It is fine cathedral in central London. It was built by Sir Christopher Wren.

P5: It is St. Paul’s Cathedral.
T: You are right

  1. It is a large gothic church. It was built in the 11 th century. Almost all kings and queens have been crowned there. Many famous British people buried there.

P6: It is Westminster Abbey.
T: You are right.

5. Развитие навыков диалогической речи .Проверка домашнего задания.

T: OK you know a lot of places in London. But we can lose our way. It will be very important for you to ask some help. If you know the way you‘ll help the person to find the way. Take these cards and translate them into English. And then show you own dialogue with your partner. You have five minutes to do it.

— Простите меня. Не могли бы вы сказать, как найти Вестминстерское Аббатство.

— О это очень просто. Вы видите Дом Парламента. Рядом с Домом Парламента вы можете увидеть Вестминстерское Аббатство.

— О спасибо большое.

— Простите меня. Я ищу Кровавую Башню. Я так хочу ее увидеть. Не могли бы вы мне сказать, где она, пожалуйста?

— О она просто напротив вас Вы не знаете ,но Кровав я Башня это часть Лондонского Тауэра.

— О спасибо большое.

— Excuse me. Could you tell me how to get to Westminster Abbey, please?

— Oh. It is very easy. Can you see this building?

You see the House of Parliament. Near the House of Parliament you can see Westminster Abbey.

— Oh. I see. Thank you very much.

— You are welcome.

— Excuse me I am looking for the Bloody Tower.

I’d like to see this place. Can you tell mу where it is, please?

— It’s just in front of you. You know but the Bloody Tower is a part of the Tower of London.

— Thank you very much.

6. Развитие навыков чтения.

T: I think we are ready to travel. But it is so pity. We have a problem. I have an interesting story about one of the magical places. But in this story there are some missing words. Help me please. You will put missing verbs from the box in the right form. Read, translate and answer the questions. (Приложение 2)

For a long time The Tower of London___a fotress, a prison, and a palace. Many queens and kings ___

there. In the Tower you __ _see the famous Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ , will the White Tower ___”The raven master is a person who ___them food.

Was, stay, stands, can, lived, gives.

Beefeaters – (буквально мясоеды) стражники лондонского Тауэра, которые носят средневековую форму.

7. Ответы на вопросы по содержанию текста.

Where did British queens and kings live?
P: Many British queens and kings lived in the Tower

Where does British queen live now?
P: British queen lives in the Buckingham Palace.

What does the legend say?
P: The legend says,” Only so long as the ravens stay , will the White Tower stands ”

8. Обобщающий лексический тест.

London is very interesting place I think we’ll learn more information about this city in our future. And now let’s check your knowledge. Look at me you can find the paper with this test. Try to find the right answers. (Приложение 3)

a) a radio tone;
b) a famous clock;
c) a famous church.

2. Backingham Palace is…

a) a home of Royal Family;
b) a place of interest;
c) a fine cathedral.

3. Westminster Abbey is a large…

a) cathedral;
b) palace;
c) church.

4. The Tower of London was…

a) a prison, a church and a cathedral;
b) a fortress , a prison, a palace;
c) a tower, a prison and a palace.

5. Ravens must live in…

a) Westminster Abbey;
b)The Tower of London;
c) Tower Bridge.

9. Подведение итогов урока.

And now we know about places of interests in London. We know how to find a way. You’ll do your homework. Talk about the places you would like to visit (ex.28, p.69).

Our lesson is over. Thank you for our lesson.

Источник

Читайте также:  Космическое путешествие до марса
Оцените статью