- Открытый урок по теме: «Достопримечательности Лондона» учебно-методический материал по английскому языку (5 класс) на тему
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- По теме: методические разработки, презентации и конспекты
- открытый урок по теме «Достопримечательности Лондона» план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Открытый урок по английскому языку по теме «Достопримечательности Лондона»
- Конспект открытого урока «Достопримечательности Лондона» план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
Открытый урок по теме: «Достопримечательности Лондона»
учебно-методический материал по английскому языку (5 класс) на тему
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
открытый урок | 16.74 КБ |
Предварительный просмотр:
Цель урока : развитие языковой компетенции обучающихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.
- Социокультурный аспект : знакомство с достопримечательностями Лондона
- Развивающий аспект : развитие способности осуществлять продуктивные речевые действия
- Воспитательный аспект : воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре
- Учебный аспект : совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической и диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения
Учебник “Enjoy English 5 класс” М. З. Биболетова, диск к учебнику “Enjoy English 5 класс” М. З. Биболетова, иллюстрации.
Hello, dear boys and girls. I’m glad to see you. Sit down,please. Who is on duty today? What date is it today? Who is absent?
Today we continue speaking about different sights of London. We’ll learn a lot of new facts about London’s places of interest. Let’s make a tour about London.
- Речевая разминка : (на доске карта Великобритании)
Answer my questions, please:
- How many parts are there in the UK?
- What is the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland?
- Where is it situated?
- Would you like to visit London? Why?
- Фонетическая разминка : (запись на доске с транскрипцией)
The Houses of Parliament
The Tower of London
- Основная часть урока : (на доске картинки с достопримечательностями Лондона)
- Развитие навыков монологической речи:
Now we are going to listen to some facts about London’s sights, that you prepared at home. Your stories will help us in our tour.
(Обучающиеся по очереди рассказывают мини-сообщения о разных достопримечательностях Лондона, которые подготовили дома)
б) Контроль усвоения полученной информации:
As far as I can see, you know a lot of facts about London. Let’s check it and play the quiz ( раздаются карточки с заданием)
- Big Ben is … a radio tone.
a famous church.
- Buckingham Palace is . a home of Royal Family.
a place of interest.
- Westminster Abbey is a large … cathedral.
- The Tower of London was: a prison, a church and a cathedral.
a fortress, a prison, a palace.
a tower, a prison, a palace.
- Ravens must live in … The Tower of London.
- The Queen lives in … The Tower of London.
The Houses of Parliament.
- The country’s leaders speak in … The Tower of London.
Let us have some rest. Stand up, please.
Hands on the head
Hands on the hips
Hands on the table
Hands like this
Hands on the shoulders
Hands up and down
Hands behind the head
г) Развитие навыков аудирования:
Imagine, that we are in London, but we can’t find the way to the sight we need. What should we do? We should ask the way. But first of all listen to the tape and say where the tourist is going.(Ex. 48 p. 102)
д) Развитие навыков диалогической речи:
Now open your student’s books (Ex.49 p. 102). Here you’ll learn how to ask the way politely. (Ex. 50 p. 102) ( обучающиеся читают правило, выражения и примеры диалогов; за счет этого происходит тренировка навыков чтения; а затем составляют свои диалоги с опорой на образец)
- Подведение итогов: ( запись на доске)
Today we’ve learnt
-some new information about London
-how to ask the way politely
— Homework: WB Ex. 17,18 p. 53,54
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
в материале содержится конспект урока и презинтация.
Работа представляет собой разработку для проведения итогового урока по теме: Достопримечательности Лондона в 5 классе.
Урок по теме Достопримечательности Лондона в 4-м классе, по Верещагиной.
Урок для 6 класса. Учебник Биболетова.
Урок для 6 класса. Учебник Биболетова.
Цель урока: Закрепление знаний по теме : «Лондон» развитие навыков работы с картой, развитие навыков устной речи по теме, развитие навыков просмотрового чтения.Воспитательная работа: формирование у уч.
План-конспект открытого урока по английскому языку.
Источник
открытый урок по теме «Достопримечательности Лондона»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
в материале содержится конспект урока и презинтация
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_po_angliyskomu_yazyku_po_teme.doc | 49.5 КБ |
prezintaciya_london.ppt | 653.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок по английскому языку по теме «Достопримечательности Лондона»
Михневич Галина Александровна, учитель английского языка
Цели урока: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.
- Социокультурный аспект – знакомство с достопримечательностями Лондона;
- Развивающий аспект – развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия;
- Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре;
- Учебный аспект – совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической и диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения .
- Учебник “Enjoy English5-6 класс ” Биболетовой М.З.
- Книга для учителя к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.З.
- Диск к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.З.
- Компьютер;
- Презентация программы “Power Point”;
- Текст для чтения;
- Обобщающий тест.
1. Организационный момент.
Teacher (T): Good morning, children. I am glad to see you. I think you are ready to begin the lesson. At the lesson we’ll speak about this topic. What is it? We’ll try to guess but now let’s do the task
2. Фонетическая зарядка (ex.17,p.17).
Fist listen to the tape recorder and repeat.
3. Речевая зарядка.
T: Did you guess the topic of our lesson? I think you did. Today we’ll speak about London’s places of interest. But it is necessary for me to understand what do you thing about these.
1. What places of interest do you know?
2. Would you like to visit London? Why?
4. Развитие навыков аудирования.
T: I see. We are going to travel together. But it is necessary for us to find the places that we want to visit. Now you’ll see the sights of London But before we’ll try to guess. What is it?
(Приложение 1, презинтация)
- It is the famous clock. It is real bell. You can hear its deep tone on the BBC. People say that it is a face of London.
P1: I think it is Big Ben.
T: You are right. Let’s see this place.
- It’s the home of the British royal family in London. Outside the palace we can watch a colorful ceremony of the Changing of the Guard.
P2: I think it is Buckingham Palace.
T: You are right.
- The buildings in which the British parliament sits.
P3: This is the Houses of Parliament.
T: You are right.
- It is the best-known bridge. It was built in 1897. This bridge is across the Thames.
P4: It is the Tower Bridge.
T: You are right.
- It is fine cathedral in central London. It was built by Sir Christopher Wren.
P5: It is St. Paul’s Cathedral.
T: You are right
- It is a large gothic church. It was built in the 11 th century. Almost all kings and queens have been crowned there. Many famous British people buried there.
P6: It is Westminster Abbey.
T: You are right.
5. Развитие навыков диалогической речи .Проверка домашнего задания.
T: OK you know a lot of places in London. But we can lose our way. It will be very important for you to ask some help. If you know the way you‘ll help the person to find the way. Take these cards and translate them into English. And then show you own dialogue with your partner. You have five minutes to do it.
— Простите меня. Не могли бы вы сказать, как найти Вестминстерское Аббатство.
— О это очень просто. Вы видите Дом Парламента. Рядом с Домом Парламента вы можете увидеть Вестминстерское Аббатство.
— О спасибо большое.
— Простите меня. Я ищу Кровавую Башню. Я так хочу ее увидеть. Не могли бы вы мне сказать, где она, пожалуйста?
— О она просто напротив вас Вы не знаете ,но Кровав я Башня это часть Лондонского Тауэра.
— О спасибо большое.
— Excuse me. Could you tell me how to get to Westminster Abbey, please?
— Oh. It is very easy. Can you see this building?
You see the House of Parliament. Near the House of Parliament you can see Westminster Abbey.
— Oh. I see. Thank you very much.
— You are welcome.
— Excuse me I am looking for the Bloody Tower.
I’d like to see this place. Can you tell mу where it is, please?
— It’s just in front of you. You know but the Bloody Tower is a part of the Tower of London.
— Thank you very much.
6. Развитие навыков чтения.
T: I think we are ready to travel. But it is so pity. We have a problem. I have an interesting story about one of the magical places. But in this story there are some missing words. Help me please. You will put missing verbs from the box in the right form. Read, translate and answer the questions. (Приложение 2)
For a long time The Tower of London___a fotress, a prison, and a palace. Many queens and kings ___
there. In the Tower you __ _see the famous Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ , will the White Tower ___”The raven master is a person who ___them food.
Was, stay, stands, can, lived, gives.
Beefeaters – (буквально мясоеды) стражники лондонского Тауэра, которые носят средневековую форму.
7. Ответы на вопросы по содержанию текста.
Where did British queens and kings live?
P: Many British queens and kings lived in the Tower
Where does British queen live now?
P: British queen lives in the Buckingham Palace.
What does the legend say?
P: The legend says,” Only so long as the ravens stay , will the White Tower stands ”
8. Обобщающий лексический тест.
London is very interesting place I think we’ll learn more information about this city in our future. And now let’s check your knowledge. Look at me you can find the paper with this test. Try to find the right answers. (Приложение 3)
a) a radio tone;
b) a famous clock;
c) a famous church.
2. Backingham Palace is…
a) a home of Royal Family;
b) a place of interest;
c) a fine cathedral.
3. Westminster Abbey is a large…
a) cathedral;
b) palace;
c) church.
4. The Tower of London was…
a) a prison, a church and a cathedral;
b) a fortress , a prison, a palace;
c) a tower, a prison and a palace.
5. Ravens must live in…
a) Westminster Abbey;
b)The Tower of London;
c) Tower Bridge.
9. Подведение итогов урока.
And now we know about places of interests in London. We know how to find a way. You’ll do your homework. Talk about the places you would like to visit (ex.28, p.69).
Our lesson is over. Thank you for our lesson.
Источник
Конспект открытого урока «Достопримечательности Лондона»
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_otkrytogo_uroka_dostoprimechatelnosti_londona.doc | 779.5 КБ |
prezentatsiya_k_uroku_dostoprimechatelnosti_londona.rar | 1.66 МБ |
fizminutka.rar | 1.33 МБ |
Предварительный просмотр:
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
«ШКОЛА – ИНТЕРНАТ ОСНОВНОГО ОБЩЕГО ОБРАЗОВАНИЯ СЕЛА НУНЛИГРАН»
689274, Российская Федерация, Чукотский автономный округ, Провиденский городской округ, село Нунлигран
улица Кергау, дом 1, 2 телефон-факс (842735)26-290 school-nunligran@mail.ru
Конспект открытого урока в 6 классе по английскому языку
Тема: Достопримечательности Лондона.
Мультимедийный урок усвоения нового материала, урок-путешествие.
Эйненкеу Виолетта Валерьевна
учитель английского языка
Английский язык 6 класс
Тема урока: Достопримечательности Лондона. Мультимедийный урок усвоения нового материала, урок-путешествие.
УМК Английский язык О.В. Афанасьева, И.В. Михеева
Учебник. Новый курс английского языка для российских школ. 2 год обучения.
- Изучить лексику по теме «Лондон», узнать факты из истории Великобритании.
- Развивать память, лексические и коммуникативные навыки, умение получать информацию из прослушанного и прочитанного текста.
- Воспитать нормы вежливого поведения, формировать чувства общности интересов людей, говорящих на разных языках.
- Активизация грамматических и лексических навыков по теме. Достопримечательности Лондона».
- Развитие социокультурной компетенции.
- Развитие навыков аудирования. Тренировка техники чтения вслух и про себя.
- Расширение общего и страноведческого кругозора учащихся.
Методы: объяснительно-иллюстративный, репродуктивный, частично-поисковый.
Формы: коллективная, индивидуальная работа.
Оборудование: Компьютер, мультимедийный проектор, презентация слайдов в Power Point, слайды, тетради, , мяч.
Тип урока: закрепление
- Организационный момент.
- Введение в тему урока.
- Фонетическая зарядка.
- Речевая зарядка.
- Тренировка и изучение новой лексики по теме.
- Физкультминутка
- Аудирование
- Проверка понимания прослушанной информации.
- Развивающие упражнения.
- Итог урока. Рефлексия.
Тема урока: Достопримечательности Лондона. Развитие навыков чтения и устной речи.
Good morning, boys and girls!
Good morning, teacher!
Glad to see you again, sit down, please!
2. Введение темы урока. Совместное целеполагание. Слайд 2.
Would you like to visit London? Today we are going to travel there. What will we do today at the lesson? Can you guess?
3. Фонетическая зарядка. Слайд 3.
Работа над произношением слов по изучаемой теме. Индивидуальное и хоровое повторение.
[æ] – travel, capital, gallery;
[ei] – play, place, stadium;
[ju:] — museum, new, beautiful;
[i]- big, pig, different;
[a:] – park, car, partner;
[i:] – see, meet, week
4. Речевая разминка. Слайд 4.
Игра с мячом. Учитель говорит утверждение и бросает мяч. Ученик ловит мяч, соглашается или не соглашается с утверждением.
— Red Square is in Moscow.
— Trafalgar Square is in London.
— Moscow is the capital of the UK.
— Moscow is different from London.
— London is the biggest city in the UK.
— You don’t want to visit Great Britain.
— There are a lot of places to visit in London.
— London is one of the most interesting and famous cities in Europe.
5. Тренировка лексических навыков по теме. Изучение новой лексики.
Trafalgar Square
The White Tower
the Tower of London
St. Paul’s Cathedral
The Houses of Parliament
The National Gallery
Big Ben
Tower Bridge
London Bridge
Stand up, please. Let’s sing the song and dance. (Звучит разминка).
- Заочное путешествие по городу Лондону.
Surprise for you. Look at the screen.
Аудирование по теме «Достопримечательности Лондона». Слайды 6-18
Hello, ladies and gentlemen! Welcome to London!
Let’s start with a sightseeing tour on a double- decker bus. Make yourself comfortable, please.
7 слайд
CHEK UP YOURSELF
- London is the ________ of Britain.
- London is on the river ______.
- The ______ built the first bridge over the river.
- There are _____ ____ bridges over the river now.
- London has a population of nearly ___ million people.
- Harrods, Covent Garden are famous places for ______.
LOOK at the photos. There are sights of London.
London is an old city. It is more than 2. 000 years old. There are many places of interest in the city: The City, Trafalgar Square, The White Tower , the Tower of London
St. Paul’s Cathedral , The Houses of Parliament, The National Gallery, Nelson’s Column
Big Ben, Tower Bridge, London Bridge.
We start from Trafalgar Square with its fountains, a tall column , a statue of Admiral Nelson and the National Gallery.
You can see the Houses of Parliament and Big Ben, which lies on the North bank of the Thames. It is the seat of the British Government.
St. Paul’s Cathedral is one of the most famous church in London. The architect is Sir Christopher Wren.
The most famous tower is The clock Tower or Big Ben. The BBC first broadcasts the chimes on the 31st of December 1923 — there is a microphone in the turret connected to Broadcasting House.
Tower of London founded nearly a millennium ago and expanded upon over the centuries since. The Tower of London has protected the city.
Ladies and gentlemen! Our bus tour has finished.
Let’s talk in English too.
What English-speaking countries would you like to visit?
Play the dialogue. Begin like this:
A: There’s a country I’d like to visit.
B: Really? What the country?
Thank you. It was excellent.
Look at the blackboard. There is a letter.
Write a postcard to your friend. Tell him/her what places of interest in London you enjoyed most of all.
Анализ результатов сделанного на уроке. Описание в Present Perfect.
-We have seen the places of interest in London;
-We have learnt new words;
-We have spoken about the capital of Great Britain.
Listen to your marks for the lesson. Thank you for your work. The lesson is over. Good-bye.
Дополнительное задание: ex.3 page 75
Домашнее задание: ex.8 page 78.
1. Афанасьева О.В., Михеева И.В. УМК Английский язык. 6 класс, 2-й год обучения. изд. «Дрофа»
2 Васильев М. В. Достопримечательности Лондона / London’s Places of Interest изд. Айрис-Пресс
CHEK UP YOURSELF
- London is the ________( столица) of Britain.
- London is on the river ______ . Лондон на реке …..
- The ______ built the first bridge over the river. (_____ построили первый мост над рекой)
- There are _____ ____ bridges over the river now. ( укажите сколько мостов сейчас над рекой)
- London has a population of nearly ___ million people. ( укажите население Лондона)
- Harrods, Covent Garden are famous places for ______. ( чем знамениты эти места укажите)
CHEK UP YOURSELF
- London is the ________( столица) of Britain.
- London is on the river ______ . Лондон на реке …..
- The ______ built the first bridge over the river. (_____ построили первый мост над рекой)
- There are _____ ____ bridges over the river now. ( укажите сколько мостов сейчас над рекой)
- London has a population of nearly ___ million people. ( укажите население Лондона)
- Harrods, Covent Garden are famous places for ______. ( чем знамениты эти места укажите)
CHEK UP YOURSELF
- London is the ________( столица) of Britain.
- London is on the river ______ . Лондон на реке …..
- The ______ built the first bridge over the river. (_____ построили первый мост над рекой)
- There are _____ ____ bridges over the river now. ( укажите сколько мостов сейчас над рекой)
- London has a population of nearly ___ million people. ( укажите население Лондона)
- Harrods, Covent Garden are famous places for ______. ( чем знамениты эти места укажите)
Источник