- Разработка урока английского языка по теме «Достопримечательности Нью-Йорка», УМК К.Кауфман 9 класс. план-конспект урока на тему
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Технологическая карта «Нью-Йорк и его достопримечательности» план-конспект урока по английскому языку (6 класс)
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Предварительный просмотр:
Разработка урока английского языка по теме «Достопримечательности Нью-Йорка», УМК К.Кауфман 9 класс.
план-конспект урока на тему
Обучающий урок комбинированного типа по теме «Достопримечательности Нью-Йорка», где представлены основные виды Нью-Йорка, а также упражнения для отработки лексики по теме.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
dostoprimechatelnost_new-york.rar | 1.42 МБ |
Предварительный просмотр:
Разработка урока английского языка по теме «Достопримечательности Нью-Йорка», УМК К.Кауфман 9 класс.
Формирование личности учащегося, обладающего необходимыми знаниями и
умениями по теме «Достопримечательности Нью-Йорка» и способного к дальнейшему
изучению страны изучаемого языка.
— познакомить с основными достопримечательностями Нью-Йорка в аудировании,
— ввести новую лексику по теме «Достопримечательности Нью-Йорка».
- активизировать употребление определенного артикля с географическими
— тренировать тематическую лексику в чтении;
— развивать навыки в аудировании, чтении и устной речи по теме
— совершенствовать учебно-информационные, учебно- коммуникативные умения;
— воспитывать интерес к стране изучаемого языка;
— повышать мотивацию к изучению английского языка.
Оснащение урока : магнитофон, интерактивная доска, дидактический раздаточный материал,
I. Организационный момент . Hello, boys and girls! This year Misha and his friends Rob, Mark and Emily are going to spend some time in America. Together with them you’ll learn a lot of about this country. Before we start, let’s see how much you already know about America.
II. Речевая зарядка:
Please, answer the questions (фронтально):
- What is the official name of America?
- Is New York the capital of the USA?
- Who discovered America?
- Were Celts the native Americans?
- What is the official language in America?
Ш. Основная часть :
1. «There are many apples on the tree, but only one Big Apple». The old saying is very true when we talk about New York-America’s Big Apple. New York is in the state of New York. It is the largest city in the country. Today we’ll learn the names of New York’s main attractions. First of all let’s review how to use the definite article with geographical and city objects names.
Look at the Starboard. (Приложение 1, фронтально)
2. Look at the Starboard. I’ll give you 5 min to do the task, and then we’ll check
it together . ( Приложение 2, самостоятельная работа)
3. Now children, check your neighbour’s works. (На доске дается
правильный вариант. Взаимоконтроль).
4. Look at the starboard. Listen to the words and repeat them after the speaker.
( Приложение 3. Ребята смотрят на изображение достопримечательностей Нью-Йорка и повторяют слова за диктором)
5.Read and translate the sentences from English into Russian. (Приложение 4, учитель проверяет каждое самостоятельно выполненное предложение).
6. Our friends Misha, Rob, Mark and Emily are planning their first day in New York. Listen to the conversation and say what places they are planning to visit. Discuss your answers in pairs. (Аудирование, затем работа в парах).
Emily: What would you like to do today, guys?
Misha: I’d like to see New York’s most famous sights: the Empire State Building, the Chrysler and the Pan American buildings.
Rob: I agree with you. Skyscrapers are really interesting. Let’s go for a walk and do some sightseeing.
Mark: And I’d like to see Central Park and the Statue of Liberty.
Emily: Well, we don’t have too much time. Let’s do the main part of Manhattan today. It has a lot of attractions and you’ll be able to get a good first impression. If we don’t have enough time for Central Park, we’ll do it tomorrow.
Misha: What’s Manhattan?
Mark: Come on, Misha. Don’t you know? New York is on the Hudson river and consists of five boroughs: Manhattan, Brooklyn, Queens, Staten Island and the Bronx. I’ve read about them.
Emily: You’re right. We should see them all, but Manhattan is the heart of our city, so let’s start with it.
(Заслушиваются ответы ребят).
- Read the text and say if the following information is true, false or not mentioned.
(Приложение 5. Ученики работают с раздаточным материалом, заполняя таблицу)
IV. Подведение итогов урока.
Употребление артикля с географическими названиями и названиями городских объектов.
На картах названия, как правило, даются без артикля, а в речи нам придётся придерживаться строгих правил употребления.
streets/ roads/ avenues islands
parks/ squares continents
subway stations countries
airlines cities/ towns
churches/ cathedrals villages
- Put the article if necessary.
1. … USA is washed by 2 oceans: … Pacific and … Atlantic.
2. … Hilton Hotel is one of the most expensive hotels in the city.
3. Yesterday I visited …British Museum.
4. Have you ever been to …London?
5. I would like to see… Hyde Park.
6. I live near … St. Paul’s Cathedral.
7. Have you ever been to … Australia?
8. … London is on … river … Thames.
9. The food is always good and fresh in …Big Boy Restaurant.
10. Look through…Bolshoi Theater flier.
1. The USA is washed by 2 oceans: the Pacific and the Atlantic.
2. The Hilton Hotel is one of the most expensive hotels in the city.
3. Yesterday I visited the British Museum.
4. Have you ever been to London?
5. I would like to see Hyde Park.
6. I live near St. Paul’s Cathedral.
7. Have you ever been to Australia?
8. London is on the river Thames.
9. The food is always good and fresh in the Big Boy Restaurant.
10. Look through the Bolshoi Theater flier.
4. Staten Island
8. the Empire State Building
9. the Rockefeller Center
10.the Guggenheim Museum
11.the Statue of Liberty
Read and translate the sentences from English into Russian.
1. I’d like to see Central Park and the Statue of Liberty.
2. Let’s do the main part of Manhattan today.
3. New York is on the Hudson river.
4. The Empire State Building is the highest in New York.
5. You can see a collection of modern art in the Guggenheim Museum.
6. Another symbol of New York is the Rockefeller Center.
7. New York consists of five boroughs: Manhattan, Brooklyn, Queens, Staten
Island and the Bronx.
Read the text and say if the following information is true, false or not mentioned.
New York is on the Hudson River. Another name for New York is Big Apple.
It consists of five boroughs: Manhattan, Brooklyn, Queens, Staten Island and the Bronx. The heart of New York is Manhattan. It has a lot of places of interest.
The Empire State Building is one of them. It became the tallest skyscraper in New York on September 11, 2001. The Twin Towers of the World Trade Center used to be higher, but were destroyed by terrorists. The Solomon R. Guggenheim Museum is a real architectural masterpiece, was named in honor of it’s founder. It has a great collection of modern art. The Guggenheim Museum is famous for its extravagant building, which was designed by Frank Lloyd Wright. The millions of immigrants who had come to America by sea were welcomed by the Statue of Liberty. It is one of the most famous symbols of America. Broadway isn’t just one of the longest avenues in Manhattan. It is also famous for the small area, near Times Square were Broadway crosses Seventh Avenue. This is the home of many Broadway theatres. This part of Broadway is also known as “the Great White Way” and is always full of tourists. Another symbol of New York is the Rockefeller Center. In winter time, you can see the Rockefeller Center Christmas trees, which are the largest and the most beautiful in New York. The fastest way to see New York is by metro. You need to buy a MetroCard, and it will take you all over the city.
1. The Empire State Building is the tallest in the world.
2. The Empire State Building is a hundred feet lower than the World Trade Center.
3. Frank Lloyd Wright designed the Guggenheim Museum.
4. The Guggenheim Museum is famous for its collection of modern art.
5. Broadway is the main street in New York.
6. Metro is the most fastest way to see New York.
Источник
Технологическая карта «Нью-Йорк и его достопримечательности»
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)
Технологическая карта для 6 класса и раздаточные материалы к учебнику «Rainbow English»
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Технологическая карта предназначена для урока по английскому языку 6 класса к учебнику «Rainbow English» | 21.25 КБ |
раздаточный материал предназначен к технологической карте по теме» Нью-Йорк и его достопримечательности» | 17.41 КБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока.
Учитель английского языка: Седип-оол Ч.В.
Глава: Раздел 4. Страна за океаном.
Тема: Нью- Йорк и его достопримечательности.
Развитие и совершенствование лексических, грамматических навыков и навыков устной речи.
Развитие навыков чтения.
— уметь понимать прослушанное.
— уметь самостоятельно читать и понимать незнакомый текст.
— уметь добывать нужную информацию.
Лексика: avenue liberty visitor Asian European African Australian. Italian Canadian Indian Fifth Avenue the Statue of Liberty, Liberty Island Little Italy Chinatown on what condition emotional Грамматика: New material: 1) derivation of nouns denoting nationalities (Italy — Italian); 2) conversion: adj — noun (Italian — an Italian); 3) present progressive to express future actions; 4) the adverb so used for emphasizing
Ресурсы основные и дополнительные
- Учебник Английский язык: Учебник «Английский язык», серия «Rainbow English», 6 класс, Авторы: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.
- Рабочая тетрадь к учебнику. — М, Дрофа, 2015
- Информационно-образовательная среда: Аудиофайлы, Компьютер
Организация учебного пространства
Работа фронтальная, индивидуальная, в парах, индивидуальная работа у доски.
В ходе урока используются элементы следующих педагогических технологий :
— обучение с использованием ИКТ – технологий;
Применяются следующие методы:
— Словесные: беседа, вопросно-ответные упражнения.
— Практические: работа в парах
Интерактивные: использование электронного приложения к учебнику
Урок № 8 США. Нью- Йорк и Вашингтон
Обучающие, развивающие, диагностирующие задания каждого этапа
Учитель приветствует учащихся, настраивает детей на работу; вводит в атмосферу иноязычной речи, погружает в языковую среду прослушиванием упр.2 с.40
T- T: Good morning! Nice to meet you.
T: You see many guests today in our classroom. Let’s greet them.
S: Nice to meet you too!
T: Sit down, please!
What date is it today? What the day of the week is it today?
S: ( the students answer the teacher’s questions.)
Let’s remember last lesson materials. Let’s play the game “Agree or disagree”.
Мотивация учебной деятельности учащихся:
Самостоятельно формулируют познавательные цели урока. What is New York famous for?
T: Please listen to the text and after it answer my question.
T: So how do you think what are we going to speak about?
S: We are going to speak about New York
T: You are right.
Лексико-грамматические упражнения, повторение изученного материала.
Осуществлять актуализацию знаний по употреблению ЛЕ и РО Gr по теме упр.6 ? стр 38.
T: It’s time to work in pairs. We will find the main information about places of interest New York.
Работают в парах , извлекают запрашиваемую информацию из текста
Объяснение грамматического материала
T; So let’s share some future plans with your partner.
Учитель подводит итоги занятия. Предлагает осуществить самооценку достижений
Анализ работы на уроке (что выполнено, достигнуты ли цели, чему научились, что больше всего понравилось, как оцениваем свою работу)
Учитель объясняет домашнее задание Стр.39-40упр.8-10, подготовиться к диктанту.
T: You have done a good work.
T: My dear children. We’ve done much work. T: Thank you for the lesson. I’m satisfied with your work. You were attentive, bright and active. That’s all for today.
See you tomorrow.
Предварительный просмотр:
Complete the sentences. Use the verbs in to be going,Future Simple and Present Progressive .
(visit) the Statue of Liberty.
(travel) to Manhattan.
(walk) to Central Park.
(buy) a present on Fifth Avenue.
(watch) a wonderful collection of paintings in the Metropolitan Museum
Complete the sentences. Use the verbs in to be going,Future Simple and Present Progressive .
(visit) the Statue of Liberty.
(travel) to Manhattan.
(walk) to Central Park.
(buy) a present on Fifth Avenue.
(watch) a wonderful collection of paintings in the Metropolitan Museum
Complete the sentences. Use the verbs in to be going,Future Simple and Present Progressive .
(visit) the Statue of Liberty.
(travel) to Manhattan.
(walk) to Central Park.
(buy) a present on Fifth Avenue.
(watch) a wonderful collection of paintings in the Metropolitan Museum
Complete the sentences. Use the verbs in to be going,Future Simple and Present Progressive .
(visit) the Statue of Liberty.
(travel) to Manhattan.
(walk) to Central Park.
(buy) a present on Fifth Avenue.
(watch) a wonderful collection of paintings in the Metropolitan Museum
Выражение будущих действий:
1.Future Simple
will+V1
I will travel next year.
2. to be going to
am, is, are+Ving+V1
I am going to travel to New York next month.
Выражение запланированных действий:
Present Progressive.
am, is, are+Ving
We are leaving for New York next Sunday.
Выражение будущих действий:
I will travel next year.
2. to be going to
am, is, are+Ving+V1
I am going to travel to New York next month.
Выражение запланированных действий:
We are leaving for New York next Sunday.
Manhattan [mӕn’hӕtn]
Fifth Avenue
The Metropolitan[metrə’pɒlitən] Museum
Chinatown [ʧaınətaʊn]
Little Italy
Central Park
The Statue of Liberty [,stӕʧu: əv ‘libəti]
Liberty Island
Manhattan [mӕn’hӕtn]
Fifth Avenue
The Metropolitan[metrə’pɒlitən] Museum
Chinatown [ʧaınətaʊn]
Little Italy
Central Park
The Statue of Liberty [,stӕʧu: əv ‘libəti]
Liberty Island
Manhattan [mӕn’hӕtn]
Fifth Avenue
The Metropolitan[metrə’pɒlitən] Museum
Chinatown [ʧaınətaʊn]
Little Italy
Central Park
The Statue of Liberty [,stӕʧu: əv ‘libəti]
Manhattan [mӕn’hӕtn]
Fifth Avenue
The Metropolitan[metrə’pɒlitən] Museum
Chinatown [ʧaınətaʊn]
Little Italy
Central Park
The Statue of Liberty [,stӕʧu: əv ‘libəti]
Liberty Isla
I didn’t know_____________________________________________________
I want to know_____________________________________________________
I didn’t know_____________________________________________________
I want to know_____________________________________________________
I didn’t know _____________________________________________________
I want to know_____________________________________________________
I didn’t know_____________________________________________________
I want to know_____________________________________________________
Источник