- Проблемы водоснабжения проблема развивающихся стран
- Water issues in developing countries
- Contents
- Problems [ edit ]
- Rising demand, availability and access [ edit ]
- Contamination [ edit ]
- Managing water safety [ edit ]
- Clean water plans [ edit ]
- Alternative sources [ edit ]
- Reducing water pollution [ edit ]
- Water treatment [ edit ]
- Global programs [ edit ]
- Central Asia Water and Energy Program [ edit ]
- Sanitation and Water for All [ edit ]
- The Water Project [ edit ]
- UN-Water [ edit ]
- Country examples [ edit ]
- India [ edit ]
- Kenya [ edit ]
- Bangladesh [ edit ]
- Panama [ edit ]
Проблемы водоснабжения проблема развивающихся стран
Вода является важнейшим ресурсом для поддержания жизни и источником всего живого на Земле, но её неравномерное распределение на континентах не раз становилось причиной кризисов и социальных катастроф. Дефицит пресной питьевой воды в мире знаком человечеству с древнейших времён, и с последнего десятилетия двадцатого века он постоянно рассматривается как одна из глобальных проблем современности. При этом, по мере роста населения нашей планеты, значительно увеличивались масштабы водопотребления, и, соответственно, вододефицита, что впоследствии стало приводить к ухудшающимся условиям жизни и замедлило экономическое развитие стран, испытывающих дефицит.
Сегодня население планеты растёт стремительными темпами, и потребность в пресной питьевой воде только возрастает. По данным счётчика www.countrymeters.com, население Земли на 25 апреля 2015 года достигло приблизительно 7 миллиардов 289 миллионов человек, а ежегодный прирост составляет примерно 83 миллионов человек. Данные указывают на ежегодный прирост потребности в пресной воде в объёме 64 млн кубометров. Следует заметить, что за период времени, когда население планеты выросло в три раза, использование пресной воды возросло в 17 раз. Причём, по некоторым прогнозам, через 20 лет оно может увеличиться ещё втрое.
В сложившихся условиях установлено, что уже каждый шестой человек на планете испытывает нехватку пресной питьевой воды. И ситуация по мере развития урбанизации, роста населения, увеличения промышленных потребностей в воде и ускорения глобальных изменений климата, ведущих к опустыниванию и снижению водообеспеченности, будет только усугубляться. Недостаток воды вскоре может привести к развитию и усугублению уже существующих глобальных проблем. А когда дефицит перейдёт определённый рубеж и человечество наконец поймёт всю ценность пресных ресурсов, можно ожидать политической нестабильности, вооружённых конфликтов и дальнейшего возрастания количества проблем в развитии экономик стран мира.
Общая картина водообеспечености в мире
Словом, очень важно реально представлять себе общую картину обеспеченности пресной водой в мире. Количественное соотношение солёной воды к пресной по своим объёмам нагляднее всего показывает всю сложность сложившейся ситуации. По статистике, на мировой океан приходится 96,5% водной массы, а объём пресных вод значительно меньше – 3,5% от общих запасов воды. Ранее отмечалось, что распределение пресной питьевой воды по континентам и по странам мира крайне неравномерно. Данный факт изначально поставил страны мира в различные условия не только с точки зрения обеспеченности не возобновляемым ресурсом, но и с точки зрения качества жизни и способности к выживанию. С учётом этого и своего экономического обеспечения каждая страна справляется с проблемой по-своему, но пресная вода является принципиально важным для жизни человека ресурсом, и, поэтому перед дефицитом воды в определённой мере равны и бедные малонаселенные страны, и богатые развитые экономики.
Последствия нехватки пресной воды
По статистике, практически пятая часть населения мира живёт в районах, в которых наблюдается острая нехватка питьевой воды. Помимо этого, одна четверть населения живёт в развивающихся странах, которые испытывают нехватку в связи с отсутствием инфраструктуры, необходимой для забора воды из водоносных пластов и рек. Нехватка воды по этим же причинам наблюдается даже в тех районах, в которых выпадают обильные атмосферные осадки и имеются большие запасы пресной воды.
Наличие воды в достаточном количестве для удовлетворения потребностей домашнего хозяйства, сельского хозяйства, промышленности и окружающей среды, зависит от того, как вода сохраняется, распределяется и используется, а также от качества имеющейся воды.
Одной из главных проблем является проблема загрязнения пресной воды, существенно снижающая существующие запасы. Этому способствуют загрязнению промышленные выбросы и стоки, смыв удобрений с полей, а также проникновение солёной воды в прибрежных зонах в водоносные слои из-за откачивания грунтовых вод.
Говоря о последствиях нехватки пресной воды, стоит заметить, что они могут быть самых разных планов: от ухудшения условий жизни и развития заболеваний вплоть до обезвоживания и смерти. Недостаток чистой воды вынуждает людей использовать для питья воду из небезопасных источников, которая зачастую просто опасна для здоровья. Кроме того, из-за нехватки воды существует негативная практика хранения воды людьми в своих жилищах, что существенно может повысить риск загрязнения и создания благоприятных условий для размножения вредных бактерий. Вдобавок, одной из острых проблем становится проблема гигиены. Люди не могут надлежащим образом мыться, стирать свою одежду и содержать в чистоте свои дома.
Существуют различные способы решения данной проблемы и в данном аспекте для стран, имеющих большие запасы, представляются огромные возможности по части извлечения выгоды из своего положения. Однако, в настоящий момент вся ценность пресной воды ещё не привела к работе глобальных экономических механизмов, и в основном наиболее действенно работают в данном направлении страны с дефицитом пресной воды. Считаем нужным осветить наиболее интересные проекты и их результаты.
Так, например, в Египте воплощается в жизнь самый грандиозный из всех национальных проектов – “Тошка” или “Новая Долина”. Строительство продолжается уже на протяжении 5 лет и к 2017 году планируется завершение. Работы очень затратны для экономики страны, но перспективы представляются воистину глобальными. 10% воды из Нила будет перенаправлено строящейся станцией в западные регионы страны, и площадь пригодной для жилья земли в Египте увеличится на целых 25%. Более того, будут созданы 2,8 миллиона новых рабочих мест и более 16 миллионов человек будут переселены в новые проектируемые города. В случае удачи этого амбициозного проекта станет возможным повторный расцвет Египта как развитой державы с быстрорастущим населением.
Есть и другой пример активно развивающейся водной инфраструктуры при отсутствии собственных ресурсов. Различные пути борьбы с водным кризисом среди стран Персидского залива стали возможны с середины XX века благодаря нефтяному буму. Стали сооружаться дорогостоящие заводы по опреснению воды, и в результате на данный момент Саудовская Аравия и ОАЭ отличаются самыми солидными объёмами опреснения воды не только в регионе, но и в мире. По данным Arab News, Саудовская Аравия ежедневно использует 1,5 млн баррелей нефти на своих опреснительных установках, которые обеспечивают 50–70% пресной воды в стране. В апреле 2014 г. в Саудовской Аравии открылся крупнейший в мире завод, производящий 1 млн куб. м воды и 2,6 тыс. МВт электроэнергии в сутки. Помимо этого, все страны Залива имеют развитые очистительные системы для утилизации и повторного использования загрязнённых вод. В среднем процент сбора сточных вод варьируется от 15% до 70% в зависимости от региона; самые высокие показатели (100%) демонстрирует Бахрейн. Что касается использования очищенных сточных вод, то в этом лидируют Оман (100% собранной воды используется повторно) и ОАЭ (89%).
В ближайшие пять лет страны Залива планируют инвестировать в дальнейшее обеспечение своего населения пресными ресурсами около 100 млрд долл. Так, Катар объявил о выделении 900 млн долл. на строительство к 2017 г. резервуаров для хранения семидневного запаса воды. Более того, страны ССАГПЗ договорились о строительстве трубопровода стоимостью 10,5 млрд долл. протяжённостью почти 2000 км, соединяющего страны Залива. В проект также включено строительство в Омане двух опреснительных заводов по производству 500 млн куб. м воды, которой будут снабжаться по трубопроводу районы ССАГПЗ, испытывающие потребность в опреснённой воде. Как мы видим, усилия, направляемые на борьбу с проблемой у стран с сильным дефицитом пресной воды огромны.
Среди стран-лидеров на данный момент предпринимается не так много усилий в этой области. Как это часто бывает, пока проблемы нет, кажется, что и не нужно уделять внимание факторам, могущим привести к её образованию. Так, в Российской Федерации, в то время как она занимает второе место в мире по количеству водных ресурсов, до сих пор наблюдается нехватка воды во многих регионах в силу её неравномерного распределения. Мы предположили несколько мер, способствующих улучшению внутренней ситуации у стран-лидеров и дальнейшему экономическому обогащению.
В первую очередь необходимо обеспечить стабильную финансовую поддержку водного сектора в стране. Для этого необходимо формировать экономический механизм водопользования на национальных и межгосударственном уровнях. Финансирование водного сектора за счёт различных источников должно покрывать его расходы с учётом перспектив дальнейшего развития.
При этом должна быть обеспечена адресная социальная защищённость населения. Широкое привлечение соответствующими стимулами частного предпринимательства в решение проблем водного сектора имеет большое значение. Прогрессу в водном финансировании будет способствовать государственная поддержка производителей соответствующих материальных ресурсов и собственников систем водоснабжения и санитарии путем дотаций, субвенций, льготных кредитов, таможенных и налоговых льгот.
Также следует уделить внимание обучению персонала современным инновационным технологиям по увеличению привлекательности водных и экологических проектов для международных доноров и принятию мер по обеспечению доступности кредитов – всё это тоже будет способствовать прогрессу.
Помимо этого, необходимо усиление внешней финансовой помощи нуждающимся регионам мира, для чего целесообразно сделать оценку финансовой потребности каждой страны с раскладом по источникам финансирования и по направлениям (водоснабжение, санитария, орошение, гидроэнергетика, селезащита, рекреация и т.д.). Потребуется большая работа для разработки инновационных финансовых механизмов. К примеру, можно разработать как внутренние, так и международные донорские программы, которые будут вкладывать капитал в развитие человеческого потенциала и оказание помощи нуждающимся в пресной воде, и которые в будущем помогут обеспечить странам-лидерам уверенность в необходимости развития экономических механизмов в сфере обеспечения пресными ресурсами.
Прогнозы экспертов
По прогнозам, запасы пресной питьевой воды далеко не безграничны, и они уже подходят к концу. Согласно исследованиям, к 2025 году больше половины государств планеты либо ощутят серьёзную нехватку воды, либо почувствуют её недостаток, а к середине XXI века уже трём четвертям населения Земли не будет хватать пресной воды. По подсчётам, примерно в 2030 году 47% населения планеты будут существовать под угрозой водного дефицита. При этом к 2050 г., значительно увеличится население развивающихся стран, в которых уже сегодня воды не хватает.
С наибольшей вероятностью первыми останутся без воды Африка, Южная Азия, Ближний Восток и Северный Китай. По прогнозам, только в Африке к 2020 г. из-за изменений климата в данной ситуации окажется от 75 до 250 миллионов человек, а острая нехватка воды в пустынных и полупустынных регионах вызовет стремительную миграцию населения. Ожидается, что это коснётся от 24 до 700 миллионов человек.
Нехватку пресной воды в последнее время ощущают и развитые страны: не так давно сильные засухи в США привели к дефициту воды на больших территориях Юго-Запада и в городах на севере штата Джорджия.
В итоге, на основании всего вышесказанного мы понимаем, что необходимо прилагать как можно больше усилий для сохранения источников пресной воды, а также для поисков возможных экономически менее затратных путей для решения проблемы нехватки пресной воды во многих странах мира, как в настоящем, так и в будущем.
Источник
Water issues in developing countries
Water issues in developing countries include scarcity of drinking-water, poor infrastructure for water access, floods and droughts, and the contamination of rivers and large dams. Over one billion people in developing countries have inadequate access to clean water. Barriers to addressing water problems in developing nations include poverty, climate change, and poor governance.
The contamination of water still remains a huge problem because of the normalization of practices that pollute the quality of water bodies. In developing countries, open defecation still persists and the associated health risks that come with it such as cholera and malaria remain a nuisance, especially to the vulnerable, in most communities. In developing countries, it is estimated that diarrhea takes the lives of 1.5 million children every year, most of these under the age of five. [1]
Access to freshwater is unevenly distributed across the globe, with more than two billion people live in countries with significant water stress. [2] Populations in developing countries attempt to access potable water from a variety of sources, such as groundwater, aquifers, or surface waters, which can be easily contaminated. Freshwater access is also constrained by insufficient wastewater and sewage treatment. Progress has been made over recent decades to improve water access, but billions still live in conditions with very limited access to consistent and clean drinking water.
Contents
Problems [ edit ]
Rising demand, availability and access [ edit ]
People need fresh water for survival, personal care, agriculture, industry, and commerce. The 2019 UN World Water Development report noted that about four billion people, representing nearly two-thirds of the world population, experience severe water scarcity during at least one month of the year. [3] With rising demand, the quality and supply of water diminishes. [4]
Water use has been increasing worldwide by about 1% per year since the 1980s. Global water demand is expected to continue increasing at a similar rate until 2050, accounting for an increase of 20-30% above 2019 usage levels. [3] The steady rise in use has principally been led by surging demand in developing countries and emerging economies. Per capita water use in the majority of these countries remains far below water use in developed countries—they are merely catching up. [3]
Agriculture (including irrigation, livestock, and aquaculture) is by far the largest water consumer, accounting for 69% of annual water withdrawals globally. Agriculture’s share of total water use is likely to fall in comparison with other sectors, but it will remain the largest user overall in terms of both withdrawal and consumption. Industry (including power generation) accounts for 19% and households for 12%. [3]
The scarcity of fresh water resources is an issue in arid regions around the world but is becoming more common due to overcommitment of resources. [5] In the case of physical water scarcity, there is not enough water to meet demand. Dry regions do not have access to fresh water in lakes or rivers while access to groundwater is sometimes limited. [5] Regions most affected by this type of water scarcity are Mexico, Northern and Southern Africa, the Middle East, India, and Northern China. [5]
Economic water scarcity applies to areas that lack the fiscal resources and/or human capacity to invest in water sources and meet local demand. Water is often only available to those who can pay for it or those in political power, leaving millions of the world’s poorest without access. Regions most affected by this type of scarcity are portions of Central and South America, Central Africa, India, and Southeast Asia. [5] [6]
Contamination [ edit ]
After accounting for availability or access, water quality can reduce the amount of water for consumption, sanitation, agriculture, and industrial purposes. [7] Acceptable water quality depends on its intended purpose: water that is unfit for human consumption could still be used in industrial or agriculture applications. Parts of the world are experiencing extensive deterioration of water quality, rendering the water unfit for agricultural or industrial use. For example, in China, 54% of the Hai River basin surface water is so polluted that it is considered un-usable. [8]
Safe water is defined as potable water that will not harm the consumer. [9] It is one of the eight Millennium Development Goals: between 1990 and 2015 to «reduce by half the proportion of the population without sustainable access to safe drinking water and basic sanitation.» Even having access to an ‘improved water source’ does not guarantee the water’s quality, as it could lack proper treatment and become contaminated during transport or home storage. [10] A study by the World Health Organization (WHO) found that estimates of safe water could be overestimated if accounting for water quality, especially if the water sources were poorly maintained. [11]
Specific contaminants of concern include unsafe levels of biological pollutants and chemical contaminants, including
- metals, including iron and arsenic
- organic matter
- salts
- viruses
- bacteria
- protozoa
- parasites [12][10]
These contaminants can lead to debilitating or deadly water-borne diseases, such as fever, cholera, dysentery, diarrhea and others. [10] UNICEF cites fecal contamination and high levels of naturally occurring arsenic and fluoride as two of the world’s major water quality concerns. Approximately 71% of all illnesses in developing countries are caused by poor water and sanitation conditions. [13] Worldwide, contaminated water leads to 4,000 diarrhea deaths a day in children under 5. [14]
UNICEF notes that non-harmful physical qualities of water, such as color, taste, and smell, could cause water to be perceived as poor quality and deemed un-usable by its intended users. [15]
The volume of contaminants can overwhelm an area’s infrastructure or resources to treat and remove them. Cultural norms and governance structures can also contribute further reduction or water quality. Water quality in developing countries is often hampered by lack of or limited enforcement of:
- emission standards
- water quality standards
- chemical controls
- non-point source controls (e.g. agricultural runoff)
- market based incentives for pollution control/water treatment
- follow-up and legal enforcement
- integration with other related concerns (solid waste management)
- trans-boundary regulation on shared water bodies
- environmental agency capacity (due to resources or lack of political will)
- understanding/awareness of issues and laws [16]
Beyond human health and ecosystem health, water quality is important for various industries (such as power generation, metals, mining, and petroleum) which require high-quality water to operate. Less high quality water (either through contamination or physical water scarcity) could impact and limit the choices of technology available to developing countries. Reductions in water quality have the dual effect of not only increasing the water stress to industrial companies in these areas, but they typically also increase the pressure to improve the quality of the industrial wastewater. [12]
However, gaps in wastewater treatment (the amount of wastewater to be treated is greater than the amount that is actually treated) represent the most significant contribution to water pollution and water quality deterioration. In the majority of the developing world, most of the collected wastewater is returned to surface waters directly without treatment, reducing the water’s quality. [17] In China, only 38% of China’s urban wastewater is treated, and although 91% of China’s industrial waste water is treated, it still releases extensive toxins into the water supply. [12]
The amount of possible wastewater treatment can also be compromised by the networks required to bring the wastewater to the treatment plants. It is estimated that 15% of China’s wastewater treatment facilities are not being used to capacity due to a limited pipe network to collect and transport wastewater. In São Paulo, Brazil, a lack of sanitation infrastructure results in the pollution of the majority of its water supply and forces the city to import over 50% of its water from outside watersheds. Polluted water increases a developing country’s operating costs, as lower quality water is more expensive to treat. In Brazil, polluted water from the Guarapiranga Reservoir costs $0.43 per m 3 to treat to usable quality, compared to only $0.10 per m 3 for water coming from the Cantareira Mountains. [12]
Managing water safety [ edit ]
Clean water plans [ edit ]
To address water scarcity, organizations have focused on increasing the supply of fresh water, mitigating its demand, and enabling reuse and recycling. [18] In 2011, the World Health Organization revised its Guidelines for Drinking-water Quality. This document, written for an audience of water and/or health regulators and policy-makers, is intended to aid in the development of national drinking water quality standards. The guidelines include health based targets, water safety plans, surveillance, and supporting information regarding the microbial, chemical, radiological, and acceptability aspects of common drinking water contaminants. In addition, the document offers guidance regarding the application of the drinking water quality guidelines in specific circumstances, including large buildings, emergencies and disasters, travelers, desalination systems, planes and ships, packaged drinking water, and food production. [19]
According to the WHO, consistent access to a safe drinking-water supply is attainable by establishing a system of WSPs, or Water Safety Plans, which determine the quality of water supply’s to ensure they are safe for consumption. [20] The Water Safety Plan Manual, published in 2009 by the WHO and the International Water Association, offers guidance to water utilities (or similar entities) as they develop WSPs. This manual provides information to help water utilities assess their water system, develop monitoring systems and procedures, manage their plan, carry out periodic review of the WSP, and to review the WSP following an incident. The WSP manual also includes three case studies drawn from WSP initiatives in three countries/regions. [21]
Alternative sources [ edit ]
Utilizing wastewater from one process to be used in another process where lower-quality water is acceptable is one way to reduce the amount of wastewater pollution and simultaneously increase water supplies. Recycling and reuse techniques can include the reuse and treatment of wastewater from industrial plant wastewater or treated service water (from mining) for use in lower quality uses. Similarly, wastewater can be re-used in commercial buildings (e.g. in toilets) or for industrial applications (e.g. for industrial cooling). [12]
Reducing water pollution [ edit ]
Despite the clear benefits of improving water sources (a WHO study showed a potential economic benefit of $3–34 USD for every $1 USD invested), aid for water improvements have declined from 1998 to 2008 and generally is less than is needed to meet the MDG targets. In addition to increasing funding resources towards water quality, many development plans stress the importance of improving policy, market and governance structures to implement, monitor and enforce water quality improvements. [22]
Reducing the amount of pollution emitted from both point and non-point sources represents a direct method to address the source of water quality challenges. Pollution reduction represents a more direct and low-cost method to improve water quality, compared to costly and extensive wastewater treatment improvements. [17]
Various policy measures and infrastructure systems could help limit water pollution in developing countries. These include:
- Improved management, enforcement and regulation for pre-treatment of industrial and agricultural waste, including charges for pollution [16]
- Policies to reduce agricultural run-off or subsidies to improve the quality and reduce the quantity needed of water polluting agricultural inputs (e.g. fertilizers)
- Limiting water abstraction during critical low flow periods to limit the concentration of pollutants
- Strong and consistent political leadership on water [16]
- Land planning (e.g. locating industrial sites outside the city) [16]
Water treatment [ edit ]
Water treatment technologies can convert non-freshwater to freshwater by removing pollutants. [18] Much of water’s physical pollution includes organisms, metals, acids, sediment, chemicals, waste, and nutrients. Water can be treated and purified into freshwater with limited or no constituents through certain processes. [4] The processes involved in removing the contaminants include physical processes such as settling and filtration, chemical processes such as disinfection and coagulation, and biological processes such as slow sand filtration.
A variety of innovations exist to effectively treat water at the point of use for human consumption. Studies have shown points of use treatment to reduce diarrhea mortality in children under 5 by 29%. Home water treatment solutions may not be widely considered in development strategies, as they are not recognized under the water supply indicator in the United Nations’ Millennium Development Goals. Various challenges may reduce the effectiveness of home treatment solutions, such as low education, low-dedication to repair and replacement, or local repair services or parts are unavailable. [10]
Current point of use and small scale treatment technologies include:
Global programs [ edit ]
Central Asia Water and Energy Program [ edit ]
Central Asia Water and Energy Program (CAWEP) is a World Bank, European Union, Swiss & UK funded program to organize Central Asian governments on common water resources management through regional organizations, like the International Fund for Saving the Aral Sea (IFAS). [23]
Sanitation and Water for All [ edit ]
Aimed at achieving the United Nation’s Sustainable Development Goal 6, Sanitation and Water for All (SWA) was established as a platform for partnerships between governments, civil society, the private sector, UN agencies, research and learning institutions, and the philanthropic community. SWA encourages partners to prioritize water, sanitation and hygiene along with ensuring sufficient finance and building better governance structures. [24]
The Water Project [ edit ]
The Water Project, Inc is a non-profit international organization that develops and implements sustainable water projects in Sub-Saharan Africa like Kenya, Rwanda, Sierra Leone, Sudan, and Uganda. The Water Project has funded or completed over 2,500 projects and 1,500 water source that have helped over 569,000 people improve their access to clean water and sanitation. [25]
UN-Water [ edit ]
In 2003, the United Nations High Level Committee on Programmes created UN-Water, an inter-agency mechanism, «to add value to UN initiatives by fostering greater co-operation and information-sharing among existing UN agencies and outside partners.» UN-Water publishes communication materials for decision-makers that work directly with water issues and provides a platform for discussions regarding global water management. They also sponsor World Water Day on March 22 [26] to focus attention on the importance of freshwater and sustainable freshwater management. [27]
Country examples [ edit ]
India [ edit ]
India’s growing population is putting a strain on the country’s water resources. The country is classified as «water stressed» with a water availability of 1,000-1,700 m 3 /person/year. [28] 21% of countries’ diseases are related to water. [29] In 2008, 88% of the population had access and was using improved drinking water sources. [30] However, «Improved drinking water source» is an ambiguous term, ranging in meaning from fully treated and 24-hour availability to merely being piped through the city and sporadically available. [31] This is in part due to large inefficiencies in the water infrastructure in which up to 40% of water leaks out. [31]
In UNICEF’s 2008 report, only 31% of the population had access and used improved sanitation facilities. [30] A little more than half of the 16 million residents of New Delhi, the capital city, have access to this service. Every day, 950 million gallons of sewage flows from New Delhi into the Yamuna River without any significant forms of treatment. [31] This river bubbles with methane and was found to have a fecal coliform count 10,000 times the safe limit for bathing. [31]
The inequality between urban and rural areas is significant. In rural areas, 84% can access safe water while only 21% for sanitation. In contrast, 96% of people in urban areas have access to water sources and sanitation which meet satisfying quality. Additionally, there are not enough wastewater treatment facilities to dispose of wastewater discharged from the growing population. By 2050 half of India’s population will account for urban areas and will face serious water problems. [32]
Surface water contamination, due to lack of sewage treatment and industrial discharge, makes groundwater increasingly exploited in many regions of India. [31] This is aggravated by heavily subsidized energy costs for agriculture practices [31] that make up roughly 80% of India’s water resource demand. [33]
In India, 80% of the health issues come from waterborne diseases. [34] Part of this challenge includes addressing the pollution of the Ganges (Ganga) river, which is home to about 400 million people. [35] The river receives about over 1.3 billion litres of domestic waste, along with 260 million litres of industrial waste, run off from 6 million tons of fertilizers and 9,000 tons of pesticides used in agriculture, thousands of animal carcasses and several hundred human corpses released into the river every day for spiritual rebirth. Two-thirds of this waste is released into the river untreated. [35]
Kenya [ edit ]
Kenya, a country of 50 million population, struggles with a staggering population growth rate of 2.28% per year. [36] This high population growth rate pushes Kenya’s natural resources to the brink of total depletion. 32% of the population don’t have access to improved water sources whereas 48% percent cannot access basic sanitation systems. [37] Much of the country has a severely arid climate, with a few areas enjoying rain and access to water resources. Deforestation and soil degradation have polluted surface water, and the government does not have the capacity to develop water treatment or distribution systems, leaving the vast majority of the country without access to water. This has exacerbated gender politics, as 74% of women must spend an average of 8 hours per day securing water for their families. [38]
Low income has worsened the situation. It is estimated that 66% of the total population lives to earn less than $3.20 per day. Despite its poor quality and unreliableness, costs for water in local areas are 9 times higher than that of safe water in urban areas. This difference makes people in rural areas difficult to obtain water on a daily basis. Furthermore, even in urban areas, which are equipped with piped water systems, it’s hard to produce a reliable constant flow of water. Practical solutions are needed in the entire country. [37]
The growing population and stagnant economy have exacerbated urban, suburban, and rural poverty. It also has aggravated the country’s lack of access to clean drinking water which leaves most of the non-elite population suffering from disease. This leads to the crippling of Kenya’s human capital. [39]
Private water companies have taken up the slack from Kenya’s government, but the Kenyan government prevents them from moving into the poverty-stricken areas to avoid profiteering activities. [38] Unfortunately, since Kenya’s government also refuses to provide services, this leaves the disenfranchised with no options for obtaining clean water.
Bangladesh [ edit ]
Historically, water sources in Bangladesh came from surface water contaminated with bacteria. Drinking infected water resulted in infants and children suffering from acute gastrointestinal disease that led to a high mortality rate. [40]
During the 1970s, UNICEF worked with the Department of Public Health Engineering to install tube-wells. Tube-wells draw water from underground aquifers to provide a safe source of water for the nation. As of 2010, 67% of Bangladeshis had a permanent water source and a majority of them used tube wells. [41]
The wells consist of tubes 5 cm in diameter inserted less than 200 m into the ground and capped with an iron or steel hand pump. At that time, standard water testing procedures did not include arsenic testing. [40] This lack of precaution led to one of the largest mass poisoning of a population because the ground water used for drinking was contaminated with arsenic. [42] Intervention measures such as awareness programs and the painting of tube-wells red if the water is above the government limit of 50 ppb arsenic (green otherwise) have been effective in preventing further poisoning.
Available options for providing safe drinking water include deep wells, traditionally dug wells, treatment of surface water, and rainwater harvesting. [43] Between 2000 and 2010, the government installed those safe water devices in arsenic-affected regions of Bangladesh. [44]
Panama [ edit ]
Panama has a tropical climate and receives abundant rainfall (up to 3000mm per year), yet the country still suffers from limited water access and pollution. [45] Intense El Niño periods reduce water availability. Rapid population growth in recent decades led to an unprecedented increase in freshwater demand. An estimated 7.5-31% of Panama’s population lives in isolated rural areas with minimal access to potable water and few sewage treatment facilities. [45]
Given the large quantities of rainfall, rainwater harvesting has been implemented as a solution to increase water access. Still, the rainwater is subject to pick up any substances on the rooftops that it runs over before entering a collection tank. Water quality tests revealed that the collected water often contains coliforms or fecal coliforms, likely from running through animal droppings on roofs. [46]
The Bocas del Toro province gets its water from a body of water named Big Creek. [46] Although the water goes through a purification process, the treatment infrastructure was built to accommodate a much lower water demand than what is currently expected of it. [46] Waterborne diseases are still a prominent problem for Bocas del Toro, with diarrhea, intestinal problems, and parasitosis being the leading causes for infant mortality in the province. [46]
Источник