- Разработка урока по английскому языку в 7 классе «Кругосветное путешествие» план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- конспект урока английского языка в 7 классе по теме Путешествие план-конспект урока (английский язык, 7 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
Разработка урока по английскому языку в 7 классе «Кругосветное путешествие»
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) по теме
Уроку предшествовала работа с текстами про англо-говорящие страны, обобщение информации, подбор ребятами картинок и иллюстраций по изученным странам, работа в группах над проектами. Представлен конспект урока с самоанализом, презентация к уроку, сводная таблица по англо-говорящим странам, образцы высказываний по проектам и примерные вопросы в пассивном залоге от ребят по прослушенным проектам (обратная связь), фотографии с урока.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka.doc | 67.5 КБ |
prezentatsiya.ppt | 2.62 МБ |
svodnaya_tablitsa.doc | 39 КБ |
obraztsy_proektov.doc | 37 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок английского языка в 7 классе
по теме: «Travelling (Round-the-World Tour)»
Урок составлен на основе рабочей программы по УМК “Enjoy English”(автор Биболетова М.З.)
— сформировать у учащихся представление об основных англо-говорящих странах;
— научить использовать предлоги с видами транспорта;
-обобщить и систематизировать имеющиеся знания по предмету.
-развивать навыки чтения, устной монологической и диалогической речи;
-развивать умения работать в парах.
— повышать мотивацию к изучению языка;
-воспитывать интерес к странам изучаемого языка.
-ввести учащихся в активную учебную деятельность;
-активизировать в учебном процессе навыки устной речи, умения работать в группах, парах.
-доступно объяснить новый материал, учить использовать полученные знания на практике;
-учить делать выводы, подводить итоги.
Тип урока: комбинированный.
Используемые технологии : ИКТ, игровая, проектная технологии, технология коммуникативного обучения (по Пассову), здоровьесберегающая технология.
Оборудование : интерактивная доска, презентация к уроку (слайды урока) и презентации ребят по англо-говорящим странам PowerPoint, доска, учебник и рабочая тетрадь “Enjoy English -7” Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.
Дополнительные материалы: яркие фишки за правильные ответы учащимся для подсчёта очков и выставления оценок, маркеры для доски (синий, зелёный, красный), контурная карта мира (2 шт.), магниты, игра «Парочки», заготовки учащихся к презентации англо-говорящих стран.
- Организационный момент (1 мин.)
Учитель : Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. How are you? ( class: We are fine, thank you) Are you ready for our lesson? ( class: Yes, we are.) Today you will get points for right answers. The more cards you’ll have the better mark you will get. At the end of the lesson we’ll count them and see how you’ve worked and what marks you will get for the lesson. What is the date today? ( Student1: December, 24 th ) What day of the week is it?( Student2: It is Tuesday )
Учитель : Let’s start then, look at the screen.( slide 1 ) What can you see? (class: a map). Yes, this is a geographical map. How many continents are there? (class: 6) Label them, please ( one student comes to the smart board and writes the names of the continents if there is difficulty, another student can help him. Two more students can be asked to do the same task on the printed geographical map). Which English-speaking countries are situated in Europe? (North America, Asia). Look at our map and guess what we’ll speak about today? ( class: visiting English-speaking countries? travelling round the world? ) Yes, you’re right. The topic of our lesson is “Round-the-World Tour” (slide 2).
- Объяснение нового материала(1,5 мин.)
Учитель: When we speak about travelling we always mention the transport. (slide 3) People can’t travel without transport. What types of transport do you know? ( students name some transport ) ( slide 4) Look at the screen and chant with me (the class is chanting) What expression is missing in the slide? ( class: by bike ) Well, class, what preposition do we use when we say how we move with its help? ( Class: we use preposition “by” ). You’re right! But is food a transport? ( class: Not, of course. ) So, remember: we say “on foot” (class repeats: on foot)
- Первичная проверка понимания нового материала. (2,5 мин.)
Учитель: Look at your textbooks. Let’s do ex.81 p.53 . Read the task, please. ( a student reads aloud ) Ok, look at the screen ( slide 5 ), come to the board and match the words on the board, please. (Students come out to the smart board and match the words and definitions with the stylus) Now let me see if you remember the word combinations with transport. Do you remember the words well? ( class: Yes, we do ).
Учитель: It is time for a game “Match the cards”( slide 6 ). You have to find pairs of cards with the same pictures and say the phrases. You choose a card and say “go by car/drive”, then find the card with the same picture, turn it over and say “go by plane/fly”. If you take the wrong cards, take your seat and another player comes out to the board and we continue our play. If you find 2 cards with the same pictures, you can play again and choose more cards: choose cards and find the pairs. Don’t forget to say the words aloud (students compete) .
- Чтение с извлечением необходимой информации (3,5 мин.)
Учитель : We have an e-mail from our friend Timothy Gumbrell. Open your textbooks at p.52 and read the letter in ex.74 ( slide 7 ). After reading say which countries they are going to visit. ( 2 students read the letter one after another ) Follow their route. Name the countries they are going to visit. ( class: They are going to visit Great Britain, the USA, Canada, Australia, New Zealand, India and then back to Great Britain)
- Aктуализация знаний и умений (письменная работа) (4 мин.)
Учитель : How will they get from one place to another? ( slide 8 ). Open your notebooks, write down the date, classwork, ex. 80, p.53 . Use the map, the model from ex.80, p.53. and write down the sentences about the types of transport they will use for travelling. You have 2 minutes for this task. (While the class is making up sentences in their notebooks, the teacher collects workbooks with homework for checking. After 2 minutes the students read the sentences aloud)
Учитель : Well done! Let’s relax. Stand up, please. Do the exercise with me.
Up, down, up, down (Поднимаем и опускаем руки).
Which is the way to London Town? (Шагаем на месте.)
Where? Where? (Повороты в стороны.)
Up in the air, (Смотрим вверх).
Close your eyes (Закрываем глаза).
And you are there! (Разводим руки в стороны)
Учитель : Thanks a lot! Sit down!
- Проверка домашнего задания(мини-презентаций) (21 мин.)
Учитель : Well done! With Timothy and his friends we’re going to visit new countries, too. As your hometask was to present these English-speaking countries according to the plan (slide 9), so let’s start our virtual journey! Listen to the projects and ask questions to groups. Use Passive Voice in your questions, please. (Students come to the board, present their projects. Classmates ask questions) ( slides with students’ presentations №10-18 )
- Объяснение домашнего задания(2 мин.)
Учитель: Now it’s time to write down your homework. ( slide 19 ). It will be Ex.83, p.54. You need to match the adjectives and types of travelling. You can use the adjectives that you know and given in the exercise. Ex.84 p.54 : compare types of travelling. If you have any questions you can ask me any time.
- Подведение итогов занятий и выставление оценок (3 мин.)
Учитель: You’ve worked hard today. I want to say that you were great! Thank you for your presentations. I think you are stars. Count the bright cards you have, please. How many have you got? (students say the numbers) You have the following marks… Now I can say that the lesson is over. Good bye.
Место урока в ряду других : В разделе 2 “Meet the winners of the international teenagers’ competition” запланирован 21 урок. Данный урок – 16.
Тип урока и его структура : комбинированный.
Исходя из триединой цели урока, мной было запланировано 11 учебно-воспитательных моментов .
- Организационный момент (1 мин.)
Фронтальный режим работы: учитель→ класс. Приветствие, установка на активную работу и зарабатывание баллов за правильные ответы ( т.н. прием «Корзина успеха» мотивирует и помогает при подведении итогов оценивания успешности работы учащихся на уроке).
- Целепологание: постановка цели и определение темы урока (3 мин.) Работая с географической картой устанавливается связь между учебными предметами (география и иностранный язык). Т.н. «Running dictation» задает дух соревнования. Приём “elicitation (выуживание идей)” помог ребятам самим определить тему урока. Фронтальная работа: учитель →ученик1, учитель→ученик2 .
- Объяснение нового материала(1,5 мин.)
Chanting (или хоровое проговаривание слов) защищает ученика от страха несовершенства и критики (ведь это говорит хор, а не каждый в отдельности). Учащиеся составляют словосочетание по образцу и делают вывод об использовании предлога «by» с транспортом, применив метод дедукции. Режим работы фронтальный: учитель→класс, ученик →класс.
- Первичная проверка понимания нового материала. (2,5 мин.)
Перифраз при определении значений слов помогает обогатить лексический запах обучающихся. Режим работы фронтальный: ученик1 →класс, ученик2 →класс.
Закрепление сочетаемости слов в игре. Режим работы: ученик1 →класс, ученик2 →класс.
- Чтение с извлечением необходимой информации (3,5 мин.)
Перед классом ставиться задача – извлечь специальную информацию из текста. Режим работы: ученики→ учитель.
- Aктуализация знаний и умений (письменная работа) (4 мин.)
Осуществляется индивидуальная работа: учащиеся строят предложения по модели: при помощи каких транспортных средств можно добраться до мест назначения. ( Во время выполнения задания учитель собирает рабочие тетради для проверки домашнего задания ). Выборочная проверка учителем. На базе условно-коммуникативных речевых упражнений развиваются коммуникативные умения.
Здоровьесберегающая технология. Двигательная гимнастика помогает снять напряжение от работы.
- Проверка домашнего задания (мини-презентаций) (21 мин.)
Коллективно-творческое решение проблемы (сделать мини-презентацию англо-говорящей страны по плану) заставляет учащихся объединяться в пары, группы и учит работать совместно, что воспитывает требовательность и уважение друг к другу. Развитие навыков монологической речи. Фронтальная работа: ученики в парах→класс. Обратная связь осуществляется при помощи вопросов от класса к рассказывающим о стране, т.е. follow-up questions. Развитие навыков диалогической речи (вопросы в пассиве – закрепление грамматических навыков)
- Объяснение домашнего задания (2 мин.)
Инструктаж выполнения домашнего задания. Домашнее задание связанно с закреплением лексики по теме транспорт, сравнение разных видов транспорта.
- Подведение итогов занятий и выставление оценок (3 мин.)
Оценки выставляются за работу в классе (подсчёт жетонов) и за домашнее задание (презентации).
Данные этапы урока способствуют реализации всех аспектов цели.
Источник
конспект урока английского языка в 7 классе по теме Путешествие
план-конспект урока (английский язык, 7 класс) по теме
Цель урока: организация иноязычного общения.
Задачи:
образовательная: расширение кругозора учащихся;
Развивающая: развитие внимания, памяти, мыслительных способностей учащихся, языковой догадки и фонематического слуха;
Воспитательная: воспитание у учащихся культуры взимоотношений;
Практическая: активизация употребления лексики в речи, совершенствование навыков диалогической речи, обучение аудированию, чтению, говорению и письму, как средству обучения.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
puteshestvie.docx | 25.28 КБ |
Предварительный просмотр:
1) Организационный момент.
Good morning, dear friends! I am glad to see you, sit down, please! Today is the 9th of December, Tuesday, and we have met here to speak about travelling. During the lesson we will recollect the words, listen to the words, listen to the dialogs, make up our own dialogs and do different lexical exercises. We begin our lesson with the rhyme.
2. Фонетическая зарядка.
а ). Listen to the rhyme and repeat after me.
We go by car
And we go by train.
We go by boat
And we go by plane.
We go by land.
And sea and air.
We go, go, go…
From here to there.
Well, do you understand the rhyme? What does it mean: to go or travel by car, by plain, by boat, by train?
b) Teacher: We know that lots of people are fond of travelling. Why do people like to travel?
Pupil 1: Travelling is one of the ways to learn about different countries, people’s culture, and interesting places.
Teacher: How can people travel?
Pupil 2: They can travel by car, by plane, by ship, by bus, on foot.
Teacher : Why do people prefer to make journey in a car?
Pupil3: They can stop when and where they want and enjoy nature.
Teacher : Why do some people like to travel by sea?
Pupil 4: I think there is nothing like travelling by sea. You can listen to the radio, swim in the swimming pool, and enjoy the wind and the sea.
Teacher: Why do people like to travel by plane?
Pupil 5: It’s the quickest means of transport and comfortable.
Teacher: Why do some people like to travel by train?
Pupil 6: Some people think that travelling by train is the most convenient and not very expensive.
c) Well, it is time to pack your suitcases. What will you take?
Choose any things you need.
I need ….by all means.
I will also need….
…..are (is) not necessary
b) A good traveler must know everything about countries and people.
Form as many names of the towns and cities of Great Britain as you know using the following word-parts:
Look at the words below and try to do the matching between words and definitions.
a. a long trip, especially in a ship
b. to move from one place to another
c. the bags carried by the people who are traveling
d. a good or useful quality that something has
e. a trip from one place to another
Key: 1b, 2e, 3a, 4c, 5d
I think that everybody have ever traveled by train. Can you describe your impressions using different adjectives (both positive and negative.) The words in the box can help you.
Awful, funny, exciting, boring, cool, beautiful, expensive ,frightening, amazing, dazzling, difficult, crazy.
Share your opinion using the pattern and the given adjectives.
E.g. I prefer to travel by train because it’s…
I hate travelling by train because it’s….
3) Чтение. And now we are going to read. The headline for today’s article is “The Flying Train”. What do you think?
Can the train fly?
Can the train go without wheels?
4) Read the article and check if your answers were correct.
The Flying Train.
One of the most exciting new types of trains is the Maglev train. The Maglev train is very different from normal trains. It doesn’t have any wheels. It uses magnetic levitation to float on the rail. It can travel very fast- over 500 km an hour. It is very quiet and it is very clean. It doesn’t have any wheels or any parts that move.
How does it work?
The secret is that it uses magnets in a new type of motor. Have you ever tried to push two magnets together? If you hold them one way, they attract each other. If you hold them the other way, they repel each other.
The Maglev train uses magnets in the same way. The motor is a very big electromagnet. An electromagnet is a magnet that only works when there is electricity. The electricity changes direction all the time and the magnet changes from North to South, South to North. There are more electromagnets on the rail and this pushes the train forward.
Why don’t we see the Maglev train now?
The train is fast, quiet and clean. Why don’t we see it everywhere now? Part of the answer is that the train can only take people. It cannot carry very heavy things. Also, because it goes so fast, the rail must be very straight. This makes it difficult to use it in places where there are a lot of hills. But the real answer is because it is very expensive to build. A long rail of electromagnets costs a lot of money. It also uses a lot of electricity. We need to find a cheaper, cleaner way to make electricity if we want to see “Flying Train” in our towns and cities.
— Levitation – (полет в воздухе) floating in the air as if by magic.
— Repel (отталкиваться друг от друга) – to push one another away with a magnetic force.
5. A. Post Reading Activity.
Is the information in these sentences true (T), false (F).
1. The Maglev train cannot take things. ()
2. The Maglev train can only go on straight rails. ()
3. The train makes o lot of noise. ()
4. The biggest problem for the Maglev train is that it is too expensive. ()
5. It is possible to use the Maglev train everywhere. ()
Key: 1T, 2 T, 3F, 4T, 5F,
5. B Post Reading Activity. Further Understanding.
The following sentences are a summary of today’s article. Read the article again and match the sentence halves.
1. There are some electromagnets on the rail and… a…. costs a lot of money.
2. The train is fast, b…. very heavy things.
3. A long rail of electromagnets… c…this pushes the train forward.
4. It cannot carry… d…. quiet and clean.
Key: 1c, 2d, 3a, 4b.
6) Физминутка. And now let`s have a rest. (Включить музыку морских волн) Please, make yourself more comfortable. So imagine that you are in a big ship. It is very pleasant to feel the deck of the ship under the feet, to see the rise and fall of the waves, to feel the fresh sea wind blowing in the face and hear the cry of the seagulls. You can see a beautiful sea- scape. The weather is fine. The sun is shining brightly. The water is clean and it is easy to swim in the sea. But t ime passes quickly, I believe that you relax a bit and we start working.
7) Аудирование. I `d like you to listen to the dialog for the first time and guess what kind of travelling it is about.
Прослушайте диалог и угадайте, о каком способе путешествий идет речь.
Listen to the dialog again and fill in the gaps. Прослушайте диалог ещё раз и заполните пропуски.
-Good afternoon. Can I see your …1). please?
-Is this all your….2).
-Yes, I have this…3)… and only a small bag like this. Can I take this with me as ….4)… luggage?
-Yes, of course. Now, would you like smoking or non-smoking?
-Where would you like to…6).
-Next to the window, if it is possible.
-Yes, it is. This is your…..7)…. with the ….8). It will be…9)..eight.
-Thank you very much.
7) boarding card
8) What questions would you ask about travelling by train, plain, ship? ( повторение вопросов )
9) Составление диалогов. Now, it is time to make up your own dialogs. Use all the words and expressions. Don`t forget about the names of places of interest in London. You may write your dialogs down. I think 7 minutes will be enough for you. You should work in pairs.
10) Now let`s listen to your dialogs.
11) Письмо: At the end of our lesson we’ll send postcards to our parents in Russia. Take the postcards and fill in the missing words. They are the names of places of interest in London and your names. ( Учащиеся получают готовые открытки с пропущенными словами – названиями достопримечательностей ).
- Dear Mum and Dad! I’m in _____________ now.
- I have already been to _______________________, ____________________________________________.
- And ____________________. I’m OK.
- Bye.
- ________
12) Итоги урока. Our lesson has come to an end. I think it was useful for you, because you understand that usually people travel to relax and to learn something new. Besides, travelling broadens our mind, gives us life experience, leaves unforgettable impressions, helps us explore the world, and allows us to understand other people better.
Домашнее задание: Your home task will be to learn your dialogs by heart.
Оценки: You worked well. I liked your answers today. Your marks are:
Окончание урока: Our lesson is over. You may be free.
Источник