- Открытый урок по английскому языку «Travelling around the USA» план-конспект урока по английскому языку (6 класс)
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- По теме: методические разработки, презентации и конспекты
- Путешествие в Америку план-конспект урока (английский язык, 10 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Предварительный просмотр:
- По теме: методические разработки, презентации и конспекты
- Открытый урок по теме «Путешествие в Америку»
- Просмотр содержимого документа «Открытый урок по теме «Путешествие в Америку»»
Открытый урок по английскому языку «Travelling around the USA»
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)
Данный материал поможет в проведении урока-закрепления по теме «США» в 6 классе по учебнику О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
открытый урок по теме «Путешествие США» | 53 КБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок по английскому языку «Travelling around the USA»
Класс: 6Б
Тема урока: «Путешествие по США»
Тип урока : урок изучения нового материала
Форма урока : урок-путешествие
1. Совершенствование умений и навыков устной речи, чтения.
- Расширение лингвострановедческих знаний учащихся.
- Формирование у учащихся дальнейшей мотивации к изучению английского языка.
– активизация умений и навыков диалогической и монологической речи по теме “США”;
– расширение словарного запаса по теме.
– развитие логического и аналитического мышления;
– расширение кругозора;
– развитие интеллекта и воображения;
– развитие интереса к историческому наследию стран изучаемого языка.
– воспитание уважительного отношения к истории и культуре других стран;
– формирование умения работать в группах, воспитание чувства коллективизма.
Оборудование урока:
– компьютерная презентация, компьютер, проектор, экран;
– раздаточный материал;
– доска.
Методы и формы обучения : групповая, фронтальная, индивидуальная работа.
– Good morning, children! I am very glad to see you again! Please, sit down.
– Now I want you to smile. So, please, look each other and say: “Cheese”! That’s great! How are you today?
– Good morning, teacher!
P2: Today is the…of…
P4: описывает погоду
Работа над темой урока (1-2 минуты).
– Now, look at the screen. What can you see? Yes, you’re right. It’s flag.
— The flag of what country?
— Of course – the USA. So today we will talk about the USA. What do you think in what form we will do it? I think the next dialogue will help you.
– Thank you, guys! So the theme of our lesson is “Tour around the USA”.
— So what places are we going to visit?
P1: We can see a flag.
P2: The flag of the USA.
P3: May be in the form of the game or quiz.
Учащиеся разыгрывают диалог (учитель+учащиеся), в котором обсуждают поездку в США.
Изучение новой темы
— I feel that you are looking forward to seeing new cities and places of interest. So today, you will have your personal guide…
Учащийся c помощью презентации рассказывает о достопримечательностях Вашингтона, Нью-Йорка, Филадельфии и Лос Анджелеса.
— You have visited so many places and think you are tired, aren’t you? Let’s have a rest and do your favourite Follow the lider!
Учащиеся выполняют гимнастические упражнения под разную музыку
Первичное закрепление материала (работа в группах) 4 мин
— I hope that you enjoyed the trip. Now imagine that you came back home, you are in Russia, and you’re going to share your impressions with your friends. You want to tell about the place you liked the most. Let’s do it in the following way: firstly, each group should choose one city you would like to tell about. Then each of you makes up one sentence connected with that place. When time is up, each pupil will say his own sentence. Thus you will have a short story.
2 группы выбирают место, которое им больше всего понравилось (город). Затем каждый учащийся в группе составляет предложение, которое связано с этим местом. В итоге, когда каждый ученик по очереди проговорит свое предложение, у команды должен получиться короткий рассказ.
P1: The place I liked the most was New-York.
P2: New –York is very beautiful and modern city.
P3: There’re such landmarks as the White House, the Capitol.
P4: Also I saw the most highest building – the Empire State of Building.
P5: New York is a city that never sleeps.
P6: I’ d like to visit this city one more time.
— Our travelling has finished. And at the end of our lesson let’s try to summarize your knowledge. I’m offering you to do it with the help of cinquain. Do you know what it is? Yes, you’re right. It’s five-line poem.
1) A noun (the title of the lesson)
2) 2 adjectives, describing the USA
3) 3 phrases (Why is it worth visiting the USA?)
4) 4 words (your emotions about the USA)
5) 1 or 2 words (synonyms to the title)
Учащиеся обобщают знания с помощью синквейна.
Примерный ответ учащегося:
2) Beautiful, industrial
3) To learn new culture, to make friends with new people, to practice English
4) I enjoyed the trip
Домашнее задание (1-2 минуты)
— Good job! It was my pleasure to work with you today. Your home task is to draw the place or places of interest you liked the most on the sheet of paper and tell about it to your classmates.
— Thanks for your hardworking and see you tomorrow.
Учащиеся записывают домашнее задание.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
УМК Афанасьева О В.
Методическая разработка мероприятия для 1 класса поанглийскому языку УМК И.Н. Верещагина.
Цель урока: Развитие коммуникативной компетенции учащихся на базе изученной лексики и грамматического материала по изучаемой теме,расширение общего кругозора; углубление .
Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было .
Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку.
Методическая разработа открытого урока по английскому языку в 5 классе.
В наше время, когда все шире развиваются связи между разными странами и народами, знакомство с русской культурой, историей и ее традициями становится необходимым элементом процесса обучения иностранно.
Источник
Путешествие в Америку
план-конспект урока (английский язык, 10 класс) по теме
Конспект урока английского языка в 10 классе «Путешествие в Америку»
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Конспект | 19.12 КБ |
Текст для чтения | 212.79 КБ |
usa.mid | 4.33 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема урока: «Путешествие по США».
Цели урока: Активизировать в речи учащихся лексические единицы по теме; развивать навыки устного неподготовленного высказывания по конкретному вопросу; активизировать умение и навыки учащихся в монологической речи; расширить кругозор учащихся; воспитывать культуру речи и уважение к культуре страны.
Оборудование: компьютер, карта США, фотографии известных мест США, символика США, текст о Вашингтоне, тестовые задания на компьютере, раздаточный материал.
Урок подготовила и провела учитель английского языка МОУ «СОШ п. Горный Краснопартизанского района Саратовской области»: Украинцева Галина Вениаминовна.
Good morning dear boys and girls!
I am very glad to see you at our lesson today
I hope you are well.
And what is about you P 2?
I am glad to hear you are fine. So, let’s start our lesson.
Today you show us their knowledge of the USA because our lesson is devoted to this country. We’ll speak about the geographical position, the sights, about the capital of the country, some famous people and interesting facts.
I have lots of red and blue stars here. For an excellent answer you’ll get a red star. For a good answer you’ll get a blue star at the end of the lesson you’ll count all the stars you’ve received.
- 1. «Песня America, the beautiful»
2. Let’s recollect the main facts about the United States of America as a country.
P1. The USA is the fourth largest country in the world. It is situated in the central part of the North American continent. It is washed by the Atlantic Ocean in the east and by the Pacific Ocean in the west. In the north the country borders on Canada and Mexico in the south.
(Go to the map and point on the map.)
P2. The area of the USA is about 9 million square km. Its population is 270 mln. people.
P3. The capital of the USA is Washington. There are many big cities in the USA such as New York, Chicago, Los-Angeles. New York is the largest city in the USA. It has several nicknames: The big apple, The city that never sleeps, the capital of the world.
P4. There are lowlands and highlands in the USA. The highland regions are the Appalachian Mountains in the east and the Cordillera in the west. The Appalachian Mountains are ancient and strongly destroyed. The Rocky Mountains are young and high. The main rivers are the Mississippi, the Colorado, the Columbia and the Hudson River.
P5. The climate of the country varies greatly. The coldest regions are in the north. The climate of the central parts is continental. The south has subtropical climate.
P6. The American’s flag is red, blue and white. It has 13 stripes because the country started from 13states and 50 stars because now there are 50 states in the USA. The flag is often called «Stars and Strips».
1 Every country has its own national symbols.
2 I’ll show you the presentation.
3 Answer my questions
What is the official national emblem of the USA?
What is the most famous American symbol?
In what city is it situated?
A gift from what country was the Statue of Liberty?
What does it hold in her left hand?
IV Read the text
Now you’ll read the text about Washington. You know a lot of facts about this wonderful city. Try to find mistakes made in the facts about Washington.
Washington is the capital of the UK. It is situated in the District of Columbia. It was named after the second president George Washington. Washington is a big cultural, political and industrial centre of the USA. There are many museums, monuments, beautiful parks in Washington. The Buckingham Palace is the place where the president of the USA lives and works. There are many beautiful skyscrapers in Washington.
VI. Выполнение теста по компьютеру.
a) 60 b) 50 c) 45 d) 13
There are —— states in the USA.
a)10 mln.sq.km. b) 17mln.sq.km. c) 9 mln.sq.km.
3. Names of states.
a) Texas b) Alaska c) Kansas d) Montana
The largest state of the USA is —— .
4. Names of famous people.
a) Thomas Alva Edison b) John Kennedy
c) George Washington d) John Brown
The first American inventor—— .
The first president of the USA—— .
5. Names of months
a) December b) January c) November d) July
When is the Election Day in the USA?
When is Christmas in the USA?
When is Independence Day in the USA?
6. Names of writers
a) Даниель Дефо в) Уильям Шекспир
с) Марк Твен d) Джонатан Свифт
Who is an American writer?
Who wrote «Romeo and Juliet»?
Who wrote «Robinson Crusoe»?
Who wrote « Tom Sawyer».?
7. Names of great lakes
a) Lake Michigan b) Lake Baikal c) Lake Ontario
Which lake is in the USA?
- Attention, please. Listen to my description of a person who will take part in our lesson. She is a pupil of our school. She is a pupil of the 11 th form. Her hobby is singing. She sings songs in English too. She is attractive. She is going to enter the University in Saratov as she wants to be a teacher of English.
Самарина Евгения исполнила песню на английском языке.
- Our lesson is over. Put your red and blue stars. Count them.
Предварительный просмотр:
Washington is the capital of the UK. It is situated in the District of Columbia. It was named after the second president George Washington. Washington is a big cultural, political and industrial center of the USA. There are many museums, monuments, beautiful parks in Washington. The Buckingham Palace is the place where the president of the USA lives and works. There are many beautiful skyscrapers in Washington.
a)60 b)50 c)45 d)13
There are ——states in the USA.
- 10 mln.sq.km. b) 17 mln.sq.km. c) 9 mln.sq.km.
The area of the USA is ——.
a) Texas b) Alaska c)Kansas d)Montana
The largest state of the USA is ——.
4. Names of famous people.
a) Thomas Alva Edison. b) John Kennedy.
c) George Washington. d) John Brown.
The first American inventor ——
The first president of the USA ——
5. Names of months.
a) December b) January c) November d) July
When is the Election Day in the USA?
When is Christmas in the USA?
When is Independence Day in the USA?
6. Names of writers
b) William Shakespeare
d) Jonathan Swift
Who is an American writer?
Who wrote «Romeo and Juliet»?
Who wrote «Robinson Crusoe»?
7. Names of great lakes
a) Lake Michigan b) Lake Baikal c) Lake Ontario
Which lake is in the USA?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Всегда хочется повысить интерес уч-ся к изучаемому предмету. Для этого используются разные средства. Интеграция ИКТ с английским языком показалась мне очень заманчивой идеей. Дети сегодня очень сильно.
Звуковые файлы к уроку можно найти в разделе «аудиозапись» и презентация «Амазония» также размещена отдельно.
Прзентация к уроку географии. Пришлось разбить ее на 2 части . Тема. «Путешествие натуралиста или природные зоны Южной Америки».
Идея подобного урока обобщающего повторения заимствована в общих чертах на одном из учительских сайтов. Подбор учебного материала и детализация урока сделаны мной. Данные уроки я про.
Новые реалии в России и во всем мире потребовали расширения функции иностранного языка и изменение отношения к нему, как к учебному предмету. Проблема организации обучения иностранным язык.
Данная презентация предназначена для изучения темы «Путешествие по Америке» в курсе географии 5 класса.
Тип Образовательное путешествие.Цель Создать условия для формирования умения вести диалог- расспрос и диалог- приглашение к совместному действию.
Источник
Открытый урок по теме «Путешествие в Америку»
Задачи урока: 1. Обучать навыкам устной речи (монолог и диалог);
2. Активизировать лексику по теме «Путешествие», и ранее
3. Совершенствовать грамматические навыки в процессе
4. Воспитывать уважение к традициям, культуре страны
5. Развивать познавательный интерес учащихся в изучении
Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по теме «Путешествие в Америку»»
ОТКРЫТЫЙ УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 9 КЛАССЕ
«ДОБРО ПОЖАЛОВАТЬ В АМЕРИКУ!»
Задачи урока: 1. Обучать навыкам устной речи (монолог и диалог);
2. Активизировать лексику по теме «Путешествие», и ранее
3. Совершенствовать грамматические навыки в процессе
4. Воспитывать уважение к традициям, культуре страны
5. Развивать познавательный интерес учащихся в изучении
Оборудование : — флаг Америки (рисунок уч-ся);
— карта Америки; карта города Атланты;
— фотографии достопримечательностей Америки;
— рисунки по теме «Halloween”;
— таблички со словами по теме «Аэропорт»;
— кроссворд, пособия для игры «Угадай-ка»;
Над доской в классе – высказывание: “All mistakes are O.K.,
Заранее подготовлены таблички для Аэропорта: airport ,main lobby, exit, entrance, duty-free shop, customs, passport control, information, check-in, tickets, baggage claim, foreign exchange, lost and found .
Teacher: — Dear friends! Today we have unusual lesson- we’ll make a trip to America! Don’t be afraid, remember these words: “ All mistakes are O.K.,
(Звучит мелодия “America the beautiful!”)
Teacher: — Who knows this music?
Pupil- This is the national anthem of America.
Teacher- Yes, sure! “America the beautiful”. Americans love their country and now we’ll have a trip to America and you’ll tell everything what you know about this country, it’s history, customs and traditions.
Teacher: Before our trip I want to ask you some questions about the USA.
Who discovered America? (Christopher Columbus)
Who was the first president of the USA? ( George Washington)
What is the national symbol of America? (The bald eagle)
What is the capital of the USA? (Washington)
What can you see on the American flag? ( 50 stars, 13 stripes, white and red colors)
What is the largest city of America? ( New York)
When do Americans celebrate the Independence Day? (July, 4)
— Well done! Thank you! And what do the people do before their trip?
Of course, they pack their things. What things will you put in your SUIT-CASES?
( Проводится аукцион, кто больше знает слов по теме).
Называют предметы в дорогу по теме «Путешествие»
Teacher : -well, let’s go to the airport! And do some exercises with music and sing the song!
SONG: One finger, one thumb- keep moving!(3)
We are all very happy and bright!
1 finger, 1 thumb, 1 arm, 1 leg, 1 nod of the head, stand up ,sit down!
На доске – табличка « AIRPORT» и таблички с названиями отделов аэропорта. Учитель читает некоторые слова и просит перевести их на русский язык.
Now we are at CUSTOMS. Listen to the dialogue between Customs Inspector and one of you. Who wants?
O.K.! (ученики выходят к доске и разыгрывают сценку « На таможне»)
Are you traveling alone?
No, I am traveling with my teacher and my classmates.
What is the purpose of your visit?
We want to see America.
Where are you going to stay?
In Atlanta with American families.
Do you have anything to declare?
Open your luggage, please.
Have a good time in America!
That’s all right! Now I’ll give you the sheets of paper and you’ll fill them before arriving to America.
(Учитель раздает бланки въездной визы и ученики заполняют их на английском языке). Затем все бланки учитель собирает, чтобы поставить оценки за эту работу.
Teacher : -And now we are on a plane! How do you feel? Fine! Remember some English sayings and proverbs. Переведите на английский язык :
В гостях хорошо, а дома лучше! (East or west, home is best!)
Нет ничего лучше родного дома! ( There’s no place like at home.)
Никогда не поздно учиться. ( It’s never too late to learn.)
Поспешишь, людей насмешишь!. (Haste makes waste.)
— А теперь я предлагаю вам поиграть в игру «Подбери слова » и из первых букв сложите пословицу, прочтите и переведите её.
2.ROOT НЕЗАВИСИМОСТЬ 9
9. INDEPENDENCE ВЫХОД 1
10.VANILLA ПОСЕЩАТЬ 5
12. LAUNDRY КРАСИВЫЙ 3
(получилась пословица : “LIVE AND LEARN”- «ВЕК ЖИВИ, ВЕК УЧИСЬ!»
Teacher: — And now we are in New York, at Kennedy Airport. May I introduce you Natalie? She is a Russian girl but she has been living in America for 2 years. She is studying English here. Natalie will be our guide .
Natalie (ученица старших классов):- Hi! I am very glad to meet Russian people in America. Now we shall go to Atlanta by plane.
I want to tell you about Atlanta. We’ll be there in an hour. Atlanta, Georgia- is one of the most beautiful cities in the USA, it’s the capital of state Georgia. Look at the map! You can find it in the North central part of Georgia. Georgia is famous for its magnolia trees and beautiful flowers. Like many big cities, Atlanta is multicultural city. People from all over the world call Atlanta their native home.
Dr. Martin Luther King, the hero of America, lived in Atlanta. He was brave, he wanted people of all races to march together for peace love. He was a Minister and his church is here in Atlanta.
Atlanta is the hometown of some famous companies such as Coca — Cola, Delta Air Line and CNN. CNN reports the news all over the world.
Sports are very popular in Atlanta . Atlanta has a baseball and a basketball teams .
Have you read the book “Gone with the wind”? The author of this famous book,
Margaret Mitchell, was from Atlanta too.
Have any questions about Atlanta? NO? Well, and now I want to ask you some questions about America.
— What American holidays do you now?
Ученики называют все известные праздники Америки.
In January- New Year’s Day, Birthday of Martin Luther King
In February- Valentines Day, President’s Day
In March- St. Patrick’s day
In April — Take your daughter to Work Day
In May — Mother’s Day
In June — Father’s Day
In July,4 — Independence Day
In October,12- Columbus Day
Natalie -Oh! Halloween is the best holiday for children. Who can tell us about Halloween?
(Ученик рассказывает о празднике Хэллоуин).
Pupil : — We know the Halloween song! Let’s sing “This is Halloween”.
1. One little skeleton hopping up and down(3)
For this is skeleton.
2.Two little winches flying through the road (3)
For this is Halloween.
3.Three black cats are walking on a fence (3)
For this is Halloween.
4. Four plump pumpkins bouncing down the road (3)
For this is Halloween.
5. Five white goblins skipping round the house (3)
For this is Halloween.
( Песня сопровождается показом картинок, нарисованных учениками к празднику Хэллоуин).
Natalie :- Great! Excellent! And what about other American holidays?
Pupil :- In November- Thanksgiving Day
In December- Christmas
And what American holiday do you like the best of all?
Pupils — Valentine’s Day! (ученики рассказывают о Дне Святого Валентина. Дарят друг другу «валентинки»- маленькие красненькие сердечки).
Teacher:- We have had an interesting lesson today! I’ll give you excellent marks! Thank you very much! The lesson is over! Have a rest! Good bye!
Источник