Урок достопримечательности лондона по фгос

Конспект урока в 5 классе по английскому языку на тему «Достопримечательности Лондона» УМК Биболетова М.З.
план-конспект урока (5 класс) на тему

Тип урока: Мультимедийный урок усвоения нового материала, урок-путешествие.

Цели урока:

1. Изучить лексику по теме «Лондон», узнать факты из истории Великобритании.

2. Развивать память, лексические и коммуникативные навыки, умение получать информацию из прослушанного и прочитанного текста.

3. Воспитать нормы вежливого поведения, формировать чувства общности интересов людей, говорящих на разных языках.

Задачи урока:

1. Активизация грамматических и лексических навыков по теме.

2. Актуализация навыков вопросно-ответной работы.

3. Развитие навыков аудирования. Тренировка техники чтения вслух и про себя.

Необходимое оборудование и материалы: мяч, компьютер, проектор, экран.

Скачать:

Вложение Размер
dostoprimechatelnosti_londona_5_klass.docx 20.46 КБ
pril1_1.ppt 2.26 МБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока «Достопримечательности Лондона» для 5-го класса по учебнику М.З. Биболетовой «Enjoy English»

  • Арсланова Маргарита Вайселевна учитель английского языка

Тип урока : Мультимедийный урок усвоения нового материала, урок-путешествие.

  1. Изучить лексику по теме «Лондон», узнать факты из истории Великобритании.
  2. Развивать память, лексические и коммуникативные навыки, умение получать информацию из прослушанного и прочитанного текста.
  3. Воспитать нормы вежливого поведения, формировать чувства общности интересов людей, говорящих на разных языках.
  1. Активизация грамматических и лексических навыков по теме.
  2. Актуализация навыков вопросно-ответной работы.
  3. Развитие навыков аудирования. Тренировка техники чтения вслух и про себя.

Необходимое оборудование и материалы : мяч, компьютер, проектор, экран.

В начале урока имеет место организационный момент – беседа с дежурным для постепенного введения в иноязычную среду.

Далее озвучивается тема урока. Исходя из темы урока, учащиеся вместе с учителем формулируют цели урока. Совместное целеполагание способствует повышению мотивации учащихся, которая поддерживается в ходе всего урока разнообразием видов речевой деятельности, использованием игровых моментов на уроке.

Ход и содержание урока

1. Организационный момент. Слайд 1.

— Good morning, boys and girls! Nice to see you. How are you today?

— Who is on duty today?

— What day is it today?

2. Введение темы урока. Совместное целеполагание. Слайд 2.

Would you like to visit London? Today we are going to travel there. What will we do today at the lesson? Can you guess?

3. Фонетическая зарядка. Слайд 3.

Работа над произношением слов по изучаемой теме. Индивидуальное и хоровое повторение.

[æ] – travel, capital, gallery;

[ei] – play, place, stadium;

[ju:] — museum, new, beautiful;

[i]- big, pig, different;

[a:] – park, car, partner;

[i:] – see, meet, week

4. Речевая разминка. Слайд 4.

Игра с мячом. Учитель говорит утверждение и бросает мяч. Ученик ловит мяч, соглашается или не соглашается с утверждением.

— Red Square is in Moscow.

— Trafalgar Square is in London.

— Moscow is the capital of the UK.

— Moscow is different from London.

— London is the biggest city in the UK.

— You don’t want to visit Great Britain.

— There are a lot of places to visit in London.

— London is one of the most interesting and famous cities in Europe.

5. Активизация грамматических навыков. Слайд 5

-Look at the screen. Choose the right variant.

Работа в группах. Группа выполняет, через 5 мин отчитываются лидеры групп, которых выбирают ученики.

  1. Listen! My friend …the song. (sings, sing, is singing)
  2. I … some mistakes in the test. (have, has, is having)
  3. They … to visit galleries.(like, likes, is liking)
  4. Where is Mum? She … (cook, cooks, is cooking)
  5. I can …(see, sees, seeing) much snow in the street.
  6. His sister …(play, plays, is playing) the piano very well.
  7. Look! They… (play, is playing, are playing) football.

6. Тренировка лексических навыков по теме. Изучение новой лексики. Слайд 6.

Trafalgar Square
the Tower of London
The Houses of Parliament
Big Ben
Westminster Abbey
Bloody Tower
Tower Bridge
Buckingham Palace
The British Museum
The River Thames

Clap your hands together

Turn around quickly

What can you see?

I can see the window

I can see the door

I can see the table

I can see the floor

8. Заочное путешествие по городу Лондону.

Аудирование по теме «Достопримечательности Лондона». Слайды 7-24.

9. Актуализация навыков вопросно-ответной работы по содержанию прослушанного и прочитанного материала. Слайд 26

Ответы на вопросы. Работа в парах.

-What is the name of the famous clock in London?

-Where do the Houses of Parliament stand?

-Does the Queen of Britain live in Tower?

-What is the most famous church in London?

-What places in London would you like to visit?

10. Итог урока. Рефлексия.

Анализ результатов сделанного на уроке. Описание в Present Perfect. Слайд 27.

-We have seen the places of interest in London;

-We have learnt new words;

-We have spoken about the capital of Great Britain.

-The lesson is over. Let`s remember the poem.

Raise your head!

And say «good-bye».

Проверка и оценивание ЗУНков.

В конце урока организуется вопросно-ответная работа по содержанию прослушанного и прочитанного материала.

Рефлексия деятельности на уроке.

Подведение итогов урока. Возвращение к моменту совместного целеполагания при помощи соответствующего слайда презентации, озвучивание результата деятельности.

Снятию напряжения урока способствует проговаривание хором стихотворения о правилах поведения.

Домашнее задание: упр. 3 с.72, рабочая тетрадь упр.18, 20 с.32-33

Предварительный просмотр:

Подписи к слайдам:

Арсланова Маргарита Вайселевна г.Сатка Челябинская область МБОУ СОШ №40

Our object ives: to see the places of interest in London; to learn new words; to speak about the capital of Great Britain

Listen and repeat! [æ] – travel, capital, gallery; [ei] – play, place, stadium; [ju:] — museum, new, beautiful; [i]- big, pig, different; [a:] – park, car, partner; [i:] – see, meet, week

Agree or disagree? — Red Square is in Moscow. — Trafalgar Square is in London. — Moscow is the capital of the UK. — Moscow is different from London. — London is the biggest city in the UK. — You don’t want to visit Great Britain. — There are a lot of places to visit in London. — London is one of the most interesting and famous cities in Europe.

Choose the right variant Listen! My friend …the song. (sings, sing, is singing) I … some mistakes in the test. (have, has, is having) They … to visit galleries.(like, likes, is liking) Where is Mum? She … (cook, cooks, is cooking) I can …(see, sees, seeing) much snow in the street. His sister …(play, plays, is playing) the piano very well. Look! They… (play, is playing, are playing) football.

Learn new words:

Hello, ladies and gentlemen! Welcome to London! Let’s start with a sightseeing tour on a double- decker bus. Make yourself comfortable, please.

London is the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

London is an old city. It is more than 2. 000 years old

There are many places of interest in the city: * Trafalgar Square *The Houses of Parliament *The Tower *Tower Bridge *St. Paul’s Cathedral *Buckingham Palace *Piccadilly Circus

We start from Trafalgar Square. On the column in the centre there is a statue of Admiral Nelson.

Now we are at Buckingham Palace.

You can see the Houses of Parliament and Big Ben. It is the seat of the British Government.

St. Paul’s Cathedral is the second famous church in London. The architect is Sir Christopher Wren.

Ladies and gentlemen! Will you answer the questions of our guide, please?

What is the name of the famous clock in London? Where do the Houses of Parliament stand? Does the Queen of Britain live in Tower? What is the most famous church in London? What places in London would you like to visit?

we have seen the places of interest in London; we have learnt new words; we have spoken about the capital of Great Britain. What have we done?

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Распределение учебного материала и часов по четвертям.

открытый урок в 3 классе на тему «Food»Развитие умений и навыков устной речи: понимание на слух полностью текст с опорой на наглядность. Повторение как вести этикетный диалог: предлагать угощени.

Конспект урока и презентация по английскому языку в 6 классе на тему: «My day» по учебнику Spotlight-6 V.Eva.

ГБОУ COШ №489 Московского района Санкт-Петербурга.

Развитие навыков чтения, диалогической и монологической речи на уроке домашнего чтения в 5 классе на основе сказки «The Town Mouse and the Country Mouse&quot.

Конспект урока (по ФГОС) по английскому языку в 5 классе «TrafficRules&raquo.

Рабочая программа для 5-9 классов+адаптированная программа для детей с задержкой психического развития (ЗПР).

Источник

открытый урок по теме «Достопримечательности Лондона»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

в материале содержится конспект урока и презинтация

Скачать:

Вложение Размер
otkrytyy_urok_po_angliyskomu_yazyku_po_teme.doc 49.5 КБ
prezintaciya_london.ppt 653.5 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок по английскому языку по теме «Достопримечательности Лондона»

Михневич Галина Александровна, учитель английского языка

Цели урока: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.

  1. Социокультурный аспект – знакомство с достопримечательностями Лондона;
  2. Развивающий аспект – развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия;
  3. Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре;
  4. Учебный аспект – совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической и диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения .
  1. Учебник “Enjoy English5-6 класс ” Биболетовой М.З.
  2. Книга для учителя к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.З.
  3. Диск к учебнику “Enjoy English 5-6 класс” Биболетовой М.З.
  4. Компьютер;
  5. Презентация программы “Power Point”;
  6. Текст для чтения;
  7. Обобщающий тест.

1. Организационный момент.

Teacher (T): Good morning, children. I am glad to see you. I think you are ready to begin the lesson. At the lesson we’ll speak about this topic. What is it? We’ll try to guess but now let’s do the task

2. Фонетическая зарядка (ex.17,p.17).

Fist listen to the tape recorder and repeat.

3. Речевая зарядка.

T: Did you guess the topic of our lesson? I think you did. Today we’ll speak about London’s places of interest. But it is necessary for me to understand what do you thing about these.

1. What places of interest do you know?
2. Would you like to visit London? Why?

4. Развитие навыков аудирования.

T: I see. We are going to travel together. But it is necessary for us to find the places that we want to visit. Now you’ll see the sights of London But before we’ll try to guess. What is it?

(Приложение 1, презинтация)

  1. It is the famous clock. It is real bell. You can hear its deep tone on the BBC. People say that it is a face of London.

P1: I think it is Big Ben.
T: You are right. Let’s see this place.

  1. It’s the home of the British royal family in London. Outside the palace we can watch a colorful ceremony of the Changing of the Guard.

P2: I think it is Buckingham Palace.
T: You are right.

  1. The buildings in which the British parliament sits.

P3: This is the Houses of Parliament.
T: You are right.

  1. It is the best-known bridge. It was built in 1897. This bridge is across the Thames.

P4: It is the Tower Bridge.
T: You are right.

  1. It is fine cathedral in central London. It was built by Sir Christopher Wren.

P5: It is St. Paul’s Cathedral.
T: You are right

  1. It is a large gothic church. It was built in the 11 th century. Almost all kings and queens have been crowned there. Many famous British people buried there.

P6: It is Westminster Abbey.
T: You are right.

5. Развитие навыков диалогической речи .Проверка домашнего задания.

T: OK you know a lot of places in London. But we can lose our way. It will be very important for you to ask some help. If you know the way you‘ll help the person to find the way. Take these cards and translate them into English. And then show you own dialogue with your partner. You have five minutes to do it.

— Простите меня. Не могли бы вы сказать, как найти Вестминстерское Аббатство.

— О это очень просто. Вы видите Дом Парламента. Рядом с Домом Парламента вы можете увидеть Вестминстерское Аббатство.

— О спасибо большое.

— Простите меня. Я ищу Кровавую Башню. Я так хочу ее увидеть. Не могли бы вы мне сказать, где она, пожалуйста?

— О она просто напротив вас Вы не знаете ,но Кровав я Башня это часть Лондонского Тауэра.

— О спасибо большое.

— Excuse me. Could you tell me how to get to Westminster Abbey, please?

— Oh. It is very easy. Can you see this building?

You see the House of Parliament. Near the House of Parliament you can see Westminster Abbey.

— Oh. I see. Thank you very much.

— You are welcome.

— Excuse me I am looking for the Bloody Tower.

I’d like to see this place. Can you tell mу where it is, please?

— It’s just in front of you. You know but the Bloody Tower is a part of the Tower of London.

— Thank you very much.

6. Развитие навыков чтения.

T: I think we are ready to travel. But it is so pity. We have a problem. I have an interesting story about one of the magical places. But in this story there are some missing words. Help me please. You will put missing verbs from the box in the right form. Read, translate and answer the questions. (Приложение 2)

For a long time The Tower of London___a fotress, a prison, and a palace. Many queens and kings ___

there. In the Tower you __ _see the famous Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ , will the White Tower ___”The raven master is a person who ___them food.

Was, stay, stands, can, lived, gives.

Beefeaters – (буквально мясоеды) стражники лондонского Тауэра, которые носят средневековую форму.

7. Ответы на вопросы по содержанию текста.

Where did British queens and kings live?
P: Many British queens and kings lived in the Tower

Where does British queen live now?
P: British queen lives in the Buckingham Palace.

What does the legend say?
P: The legend says,” Only so long as the ravens stay , will the White Tower stands ”

8. Обобщающий лексический тест.

London is very interesting place I think we’ll learn more information about this city in our future. And now let’s check your knowledge. Look at me you can find the paper with this test. Try to find the right answers. (Приложение 3)

a) a radio tone;
b) a famous clock;
c) a famous church.

2. Backingham Palace is…

a) a home of Royal Family;
b) a place of interest;
c) a fine cathedral.

3. Westminster Abbey is a large…

a) cathedral;
b) palace;
c) church.

4. The Tower of London was…

a) a prison, a church and a cathedral;
b) a fortress , a prison, a palace;
c) a tower, a prison and a palace.

5. Ravens must live in…

a) Westminster Abbey;
b)The Tower of London;
c) Tower Bridge.

9. Подведение итогов урока.

And now we know about places of interests in London. We know how to find a way. You’ll do your homework. Talk about the places you would like to visit (ex.28, p.69).

Our lesson is over. Thank you for our lesson.

Источник

Читайте также:  Город франкфурт германия достопримечательности
Оцените статью