- Урок английского языка по теме «Страны мира» план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- По теме: методические разработки, презентации и конспекты
- План-конспект открытого урока на тему: «Путешествие по англоговорящим странам» 7 класс методическая разработка (7 класс) по теме
- Скачать:
- Предварительный просмотр:
- Предварительный просмотр:
- Подписи к слайдам:
- По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка по теме «Страны мира»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме
Урок – путешествие по странам и континентам для учащихся 5 класса
по теме «Countries of the world»
Цель урока – формирование универсальных учебных действий учащихся во всех видах речевой деятельности по теме с использованием ИКТ.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_v_5_kl._strany_mira._docx.docx | 27.2 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок – путешествие по странам и континентам для учащихся 5 класса
по теме «Countries of the world»
Цель урока – формирование универсальных учебных действий учащихся во всех видах речевой деятельности по теме с использованием ИКТ.
- Закрепить ЛЕ и МФ (Russia, America, France, Italy, Germany, Africa, Spain, England, Japan, China, Finland, Scotland, Poland, Hungary, Portugal, Canada, Australia, Sweden, Swiss, India, Turkey, Egypt, the Netherlands, the United Kingdom, the Russian Federation, the United States of America, Wales, Northern Ireland, Moscow, Paris, London, Washington, Glasgow) по теме во всех видах речевой деятельности.
- Формировать навыки коммуникативной компетенции в области аудирования, чтения, письма, диалогической и монологической речи.
- Формировать навыки работы с интерактивной доской.
- Содействовать воспитанию толерантного отношения к представителям других рас и национальностей.
- Способствовать созданию атмосферы взаимопонимания и сотрудничества, сохранению здоровья, расширению общего кругозора учащихся.
- Способствовать формированию адекватной самооценки; учить оценивать учебную деятельность одноклассников.
- Развивать у школьников умения сравнивать, обобщать, логически излагать свои мысли.
- Развивать самостоятельность через использование элемента технологии обучения в сотрудничестве и элементов проектной деятельности.
- Развивать положительные эмоции учащихся, используя яркие примеры, иллюстрации, воздействующие на чувства ученика.
- Развивать познавательный интерес школьников.
- УМК «Новый курс английского языка для российских школ», Афанасьева О.В., Михеева И.В., Дрофа, 2007г.
- УМК «Go – 1», Ст.Илсворс, Дж.Роуз, Лонгман, 2003г.
- интерактивная доска;
- компьютер;
- проектор;
- СД с записью для аудирования;
- раздаточный материал;
- сигнальные карточки;
- карта мира;
- магниты;
- CD “English Intermediate”;
- карточки с флагами стран;
I. Подготовка учащихся к учебной деятельности на английском языке.
T: Stand up. Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. Let’s sing a song “Ten little Indians”.
- One little, two little, three little Indians
- Four little, five little, six little Indians
- Seven little, eight little, nine little Indians
- Ten little Indian boys.
- Ten little, nine little, eight little Indians
- Seven little, six little, five little Indians
- Four little, three little, two little Indians
- One little Indian boy.
Sit down, please. What country have you just visited? It was India.
Let’s start our lesson. Sit comfortably.
You look at the starboard. What do you see there? Flags? Tell me what are we going to speak about?
2. Сообщение темы урока .
“ Countries of the world” — this is the subject of our lesson . The aim of our lesson is to learn the names of countries, their capitals and flags, cities and places of interests, to revise grammar rules, to tell the time in these cities and countries.. Are you ready to travel around the world?
T: Look at the map and repeat the names of the countries for the lesson after the speaker: Russia, America, France, Italy, Germany, Africa, Spain, England, Japan, China, Finland, Scotland, Poland, Hungary, Portugal, Canada, Australia, Sweden, Swiss, India, Turkey, Egypt, the Netherlands, the United Kingdom, the Russian Federation, the United States of America, Wales, Northern Ireland, Moscow, Paris, London, Washington, Glasgow, city, country, capital, the world, travel, I dislike.
4. . Речевая зарядка . Режим Т→P!,P2. Look at the map. Answer my questions: Name the continents of the world. What is the capital of France? Name the countries of Europe. Name the parts of Great Britain.
Let’s play a “Memory game”. Look at the pictures, name all the countries. What country is it?
- England, Russia, America, France, Italy, Spain
- Japan, China, Egypt, Australia
Name all these countries.
Circle the odd word out. Explain, why?
- Paris, Madrid, Moscow, London, Saint Petersburg
- Africa, America, Madagascar , Europe, Australia, Asia
- Spain, Italy, Canada, Glasgow , France, China
- Spain, Japan , Finland, the Netherlands, Poland
II. Отработка ранее введенного языкового материала и формирование универсальных учебных действий в различных видах речевой деятельности.
Now we are in Great Britain. What do you know about this country?
- Развитие навыков монологической речи.
- Вопросно-ответная работа по теме. P 115, Ex.7(активизация грамматического материала: личные местоимения и спряжение глагола to be)
T: Open your books. We are in London. Our friend Pete lives there.
Read, answer the questions. Fill in the gaps.
- Развитие навыков аудирования. WB P.21, Ex 1.
T: Where are his friends? Listen to the speaker and tick the right answer
Let’s check your task. Change your works. Read the right answers. Give your marks. Who has a 5, a 4, a 3?
We are travelling by ship. Open your ex.books. Write down the date. The second task is to listen to the dialogue and write down all the names of the countries and cities you will hear. (Go – 1? P.20, Ex 1). There are some new words. Poland, Naples , Italy, Spain, Thornsett , Scotland, England, Manchester , London, Poole . What names of countries and cities have you heard? Where is London, Manchester, Poole?
T: OK. Now we are in Africa. Let’s do some exercises.(зарядка с бананами)
Are you tired? Stand up, please.
- Развитие навыков диалогической речи.
We travel around the world. Let’s make new friends.
- Good Morning!
- What’s your name?
- My name is Ann.
- Nice to meet you.
- How old are you?
- I’m 11. And you?
- Where are you from?
- I’m from Russia. And you?
- I’m from Glasgow.
- Where is it? Is it in America?
- No. It’s in Scotland.
- I’m glad to see you!
4.Let’s play a game . Do you know the flags of the countries?
T: Two pupils go to the blackboard. Listen to the speaker and find the flag of the country.
*CD “English Intermediate”
5. Развитие навыков чтения.
Режим Т→P!,P2. P.142, Ex.2AB
T: And now our traveling goes on.
Open your books. Read the text. Ask questions about these people.
7 . Our new Friend Nick travels by plane. Look at the pictures and tell the time in these cities and countries. P.135, Ex. 7
8.Развитие навыков письменной речи.
T: Work in groups of four. Open your ex.books.
In groups, decide where the characters are from.
Now complete a Fact file about each cartoon character.
Who is this character?
Where is he (she) from?
Sherlock Holmes, England
Don Quixote, Spain
Masha and Bear, Russia
Mickey Mouse and Minnie Mouse, Hollywood
Tiger and Bear, Disneyland
Donald Duck, America
Who is your favourite cartoon character? Tell us some words about him.
My favourite cartoon character is Shrek. He is from Hollywood. He is from America. I like it because he is funny, kind and nice.
III. Заключительный этап урока .
Подведение итогов урока
Write down your home task to learn the words for the test, P 125, Ex 2, 3.
T: Thank you for your good work. Your marks are… Our lesson is over. Stand up. Good bye.
Who is this character?
Where is he (she) from?
- Sherlock Holmes ……… from ……..
- Don Quixote……… from ………
- Pinocchio …………. from ………….
- Asterix is …………….
- Masha and Bear …………… from …………..
- Mickey Mouse and Minnie Mouse ……… from ………
- Tiger and Winnie-the-Pooh …… from ……….
- Donald Duck is …………… ……………
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Данный отчет содержит план-конспект урока, приложение с дополнительным материалом, презентацию. Его можно провести в 8-9 классе, изучая тему «Geography» or «Travelling». У меня все получилось! Желаю и.
Данный урок актуализирует знания учащихся по теме «Иностранные языки». Данный урок построен на использовании всех видов речевой деятельности: метод «Мозговой штурм» при активизации лексического матери.
План — конспект урока в 7 классе по УМК «Enjoy English» Биболетовой М.З. по теме «Английский язык — язык мира» с применением сингапурских структур.
Разработка урока по теме «Деньги».
Материал этого урока предназначен для проведения открытого урока английского языка в 7 классе. Он прививает детям интерес к изучению иностранного языка, развивает навыки чтения, устной речи.
Урок построен в увлекательной форме с использованием групповой работы.
Источник
План-конспект открытого урока на тему: «Путешествие по англоговорящим странам» 7 класс
методическая разработка (7 класс) по теме
Цели:
образовательная— формирование интереса к культуре англо-говорящих стран, совершенствование коммуникативных навыков обучающихся, лексических навыков по теме «Англоговорящие страны», «Транспорт»;
развивающая- формирование умения воспринимать иноязычную речь на слух с извлечением необходимой информации, развитие навыков поискового чтения, говорения, развитие навыков работы в группе, в сотрудничестве, .
воспитательная- расширение кругозора учащихся, приобщение учащихся к культуре и традициям англоговорящих стран, воспитание любви к родине, повышение мотивации к изучению иностранного языка.
Оборудование: схемы-опоры с фразами для говорения, мультимедийная установка для демонстрации презентации, учебник английского языка (УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English ), аудиоприложение, карточки команд с названиями стран, дидактический раздаточный материал с таблицей и послетекстовыми заданиями
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
anglogovoryashchie_strany.docx | 27.79 КБ |
anglogovoryashchie_strany_3.ppsx | 2.93 МБ |
Предварительный просмотр:
План-конспект открытого урока на тему: «Путешествие по англоговорящим странам»
Учитель: Катанова Е.В.
образовательная — формирование интереса к культуре англо-говорящих стран, совершенствование коммуникативных навыков обучающихся, лексических навыков по теме «Англоговорящие страны», «Транспорт»;
развивающая- формирование умения воспринимать иноязычную речь на слух с извлечением необходимой информации, развитие навыков поискового чтения, говорения, развитие навыков работы в группе, в сотрудничестве, .
воспитательная- расширение кругозора учащихся, приобщение учащихся к культуре и традициям англоговорящих стран, воспитание любви к родине, повышение мотивации к изучению иностранного языка.
Оборудование : схемы-опоры с фразами для говорения, мультимедийная установка для демонстрации презентации, учебник английского языка (УМК М.З. Биболетовой «Enjoy English ), аудиоприложение, карточки команд с названиями стран, дидактический раздаточный материал с таблицей и послетекстовыми заданиями
1.Слово учителя. Приветствие.
Good morning, good morning
Good morning to you!
Good morning, dear children!
I am glad to see you!
Т: Today we will not have an ordinary lesson, you have learnt much about English- speaking countries, and your task was to revise all the information from your textbooks.
Now you should do all your best to show your knowledge of the material. But it will not be boring, as we will illustrate all the information.
2. Определение темы и целей урока
Children, look at the presentation in our classroom, read its title and try to guess the theme of our lesson today, please.
You are right. You see the maps and the flags of New Zealand, Canada, Australia, the UK, the USA and the flags of these countries. And what language do people speak in these countries?
You are quite right. They speak English.
And the theme of our lesson is “ Round the English – speaking countries”.
So, today you will learn about the countries, their capitals, population and their sights. Let’s try to speak about transport too, as we are going to travel!
You are to make groups of 3 or 4 and choose one of the English-speaking countries you will tell us about.
Учащиеся делятся на микрогруппы, каждой дается название одной из стран, по которым планируется провести заочное путешествие.
Необходимая информация для высказывания содержится в слайдах презентации к уроку.
3. Фонетическая зарядка.
Ottawa, vital, crucial, tour, South America, North America, Africa, Spanish, Maori, Hindi, French
England- the English
The USA- theAmericans
Canada- the Canadians
New Zealand-the New Zealanders
4. Речевая зарядка. Game «Snowball»
Let`s play the game «Snowball». We shall remember the adjectives that can describe English. What words can help us to describe it? ( It is easy, international, modern, working, main, popular, important, powerful, difficult, interesting, amazing)
The first pupil will name one word, the second pupil will repeat and add another word, the next pupil will repeat two words and say one more. The winner is the pupil who will repeat the chain of all the words on the topics.
5.Слово учителя об английском языке.
English is very popular today. Why? How do you think ? It is the international language of business, science, sport, medicine, politics, Internet, computer technologies and travelling. Why do you study English?
I study English to
-get a better job
-communicate with people in the world
-understand films and songs in English
-know computer better
1. What foreign languages do you know?
2.What language is important? Why?
3.What English-speaking countries do you know?
6. Аудирование. Запись в тетради.
There are different reasons why people all over the world learn Englih. Let`s listen to the auding and find out why Michael study English.
Where is he from?( he is from France)
Why does he study English? ( He studies English to visit his sister in GB)
7. Изучающее чтение. (упр.73, 74 с.52)
Изучение новых слов exciting, vital, crucial, solve.
Поабзацное чтение текста учениками.
8. Поисковое чтение ( послетекстовые упражнения).
-поиск словосочетаний в тексте ( жизненные проблемы, ре6шить проблемы, смотреть достопримечательности, , улучшить английский, завести новых друзей)
-подобрать синонимы к слову tour (travelling, journey, trip)
УПР.75 ответы на вопросы
- French -in Canada, Hindi- in India, Maori -in New Zealand ( French is spoken apart from Englih…)
- South America, Africa will not be visited by the winners.
- The UK- in Europe, Canada and the USA-in North America, India-in Asia.
- 4. They are going to see the sights of the countries, Know their peoples, improve their English and make new friends.
9. Зарядка. Head and shoulders…
10.Работа с презентацией. Выступление микрогрупп.
Т: The UK is the country where we are going to start.
Hello! I’m from the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or UK. My motto is “Be happy! Don’t worry!”
My country is an island state it is situated to the North of Europe. It’s one of the smallest countries. However, it has a big population, and London is the world’s seventh biggest city.
The capital of the UK is London. The official language is English. It is made up of Anglo-Saxon, French and Latin.
Р: It is situated on the British Isles. It consists of 4 countries: England, Scotland, Wales and Northern Ireland. It is an island country.
Р: The capital of the country is London. It is a big city. It has many sights; the English Queen lives in London…
Р: The English speak in English, of course, the population of the country is > 58 million people.
Т: OK, we are leaving The UK and we should visit the USA! How can we get there?
P: We can travel by train, by bus, by ship and by plane. Of course, we should choose the plane.
T: Why do you think so?
P: It is comfortable and quick!
T: Isn’t it too dangerous and expensive?
P: Perhaps, but still it is the best transport to get to the USA!
T: Let’s go then!
Упр.80 ( говорение о видах транспорта)
Hello! I’m from the USA. My country’s motto is “In god we trust”. My country is famous for Coca-Cola and Microsoft, MacDonald’s and General Motors.
It is one of the most powerful and advanced countries in the world. The capital of the USA is Washington. New York is the financial and cultural center of the USA.
The USA is a real melting pot: it has the third largest population in the world. English is the official language in the USA but it is called American English.
There are some differences between British and American English. For example a film in Britain is a movie in America, a postman – a mailman, the underground – the subway. The second important language in the United States is Spanish.
Т: Look at the flag of the USA!
T: Do you know how many states are there in the USA?
P: There are 50 states (they can name some of the states)
T: By the way, who is at the head of the USA? Is it the Queen?
P: No, the president is at the head, now Baraсk Obama is the president of the country.
P: The people speak English there, but there are many nationalities as you can see…
P: The capital of the USA is Washington .
Washington is a very big and beautiful city!
(Учитель провоцирует учащихся на беседу в процессе показа слайдов )
Now we are to start to Canada! Do you mind to go there by train? What can you say about this way of traveling?
P: Traveling by train is cheap, comfortable and fast! I like to travel by train!
Hi! I’m from Canada. I’m fond of hockey and I believe in myself and my friends.
It is the second largest country in the world. It is nearly as big as all of Europe. The capital of Canada is Ottawa. In Canada there are people of many nationalities. There are two official languages in my country, English and French.
Our people are fond of winter sports: ice hockey, figure skating.
T: OK! We are arriving in Canada now! You can see the flag
P: The capital of Canada is Ottawa. It is a nice town.
T: What else can you say about Ottawa?
P: It looks like British!
T: What language do people speak in Canada?
P: The Canadians speak English and French. The population of the country is > 34 million people.
P: We are flying to Australia! It is the country and the continent!
P: I think, travelling by bus is interesting …
Hello! I’m from Australia. My country is also called “Oz” or “the Lucky Country”. So I also believe in luck.
My country is the biggest island and the smallest continent in the world. It lies between the Indian and the Pacific Oceans.
There are “original” Australians” who lived there long ago but most of population came to Australia from Britain, Ireland, and other countries. At present in Australia there are a lot of people from Russia.
The capital of Australia is Canberra. English is the official language in Australia.
P: Sidney is the capital of Australia. I would like to see Sidney.
P: The population of the country is 17.3 million people.
T: And what is the official language in Australia?
P: It is English, but it is a bit different from British English.
T: And at last we are going to New Zealand. One more unusual country. We can get there by ship! What can you say about this way of travelling?
P: The ship is a nice kind of transport. I would like to travel by ship…
T: OK, as usually we are to learn about the symbols of the country!
Hi! I introduce a small and quite country in Pacific Ocean New Zealand. My country is also called “The world’s biggest farm”. It’s famous for its products: butter, cheese, meat.
My country consists of two main islands and some smaller islands in the Pacific Ocean. My country looks like Italy upside down..
The capital of New Zealand is Wellington. The population of my country is mixed. Our official languages are English and Maori. English spoken in New Zealand is called Kiwi English.
P: We know that Wellington is the capital of New Zealand.
P: The population of the country is 4.353.000 million people. Maori are the native people. Their population is 565.329 people.
P: They have 2 official languages- English and Maori.
P: The wildlife of the country is unusual too. There are such animals as penguins, kiwi, whales, and many domestic animals. You know, New Zealand is famous for its meat, milk and butter!
T: Now the trip is over! We are to go back to Great Britain ! The plane is the quickest and the most comfortable way of travelling!
T: Now the trip is over! We are to go back to Great Britain ! The plane is the quickest and the most comfortable way of travelling!
The Russian Federation.
Hello !I’m from Russia! From the biggest and the most beautiful country in the world.
My country is the Russian Federation. It is big and advanced country. The capital is Moscow.
The Republic of Tatarstan is the part of Russia. It is situated in the center of European part of our country. Last year we are spent Universiade in our capital Kazan . We live in a multinational country but we speak our own native language: Tatar and study Russian and English.
11. Поисковое чтение. упр 30 ( стр.40-41) Заполнение таблицы. Ответы на вопросы.
Now you will work in groups. Read the texts about English – speaking countries and find information. Fill the tables and answer the questions.
12. Объяснение домашнего задания.
Children, you will continue working on the theme at home. Write down your homework. Ex.81(p.53),83(p.54)
13. Подведение итогов. Оценивание.
What is your opinion of the lesson? Choose the badge that reflects your mood. Show us your badges. I am very glad that you have chosen the badges with happy faces. Thank you. Our lesson is over. Good bye.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Round the English — speaking countries
English is the native language in :
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland The capital of Great Britain is London. Peoples – the British
BY TRAIN … BY SHIP… BY BUS… BY PLANE… OF COURSE, WE SHOULD CHOOSE PLANE! QUICK! Comfortable! (expensive, dangerous) How can we travel?
The United States of America The capital of America is Washington. Peoples – the Americans
Canada The capital of Canada is Ottawa Peoples – the Canadians
Australia The capital of Australia is Canberra. Peoples – the Australians
New Zealand The capital of New Zealand is Wellington. Peoples – the New Zealanders
East or West – home is the best
Russia The capital of Russia is Moscow. Peoples – the Russians
Tatarstan The capital of Tatarstan is Kazan.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект открытого урока по английскому языку. Тема урока: «Путешествие». .
Урок- игра, урок- путешествие для учащихся 5х классов.
Цели урока: Активизация навыков письма.Активизация монологической, диалогической устной речи.Тренировка грамматических навыковЗаинтересовать ученика в изучении английского языка, через игровую ф.
Цели урока: Активизация навыков письма.Активизация монологической, диалогической устной речи.Тренировка грамматических навыковЗаинтересовать ученика в изучении английского языка, через игровую ф.
Тема: Политические системы англоговорящих стран.Цели: познавательный аспект – знакомство с политическими системами Новой Зеландии и Австралии; развивающий аспект – развитие способности к репродук.
Данная разработка представляет из себя сценарий полилога для проведения конкурса иностранных языков для обучающихся 7-8 классов. Данная разработка имеет большую познавательную значимость и ставит пере.
Источник